ИСТОРИЯТА НА AUDI 80

ВЪЗХОД В СРЕДНИЯ КЛАС НА AUDI
С първия модел Audi 80 от 1972 г., Audi се наложи твърдо в немската средна класа. Леката конструкция, отрицателният радиус на завиване и въвеждането на Audi 80 GTE, което създаде основата за успеха на VW Golf GTI с неговия двигател със 110 к.с. и инжекцион Bosch K-Jetronic, бяха технически иновации, от които не само марката Audi спечели . В крайна сметка моделът формира ядрото на модулната система VW/Audi, от която са създадени дългоочакваните автомобили, които също така гарантират оцеляването на марката VW.
Малко след представянето на Audi 80 B1 през лятото на 1972 г., започва работата по проекта EA 459, модел наследник на първото Audi 80. Още в ранните дизайнерски проучвания, които са замислени от дизайнерския екип на Audi, ръководен от Claus Luthe нова линия на покрива с допълнителен триъгълен прозорец отзад - влиянието на Luthe, който е възприел триъгълния прозорец от своя пионерски дизайн NSU Ro-80, е очевидно тук. Лекото люлеене на бедрата на Ro 80 в тази област трябваше да бъде поето от Audi 80, но в крайна сметка отпадна в полза на ясна, права странична линия. След преместването на Luthe в BMW, дизайнът на Type 81 отново е сериозно ревизиран. Giorgio Giugiaro превежда дизайна в крайната, пуристично изглеждаща концепция за линеен кубоиден дизайн.

През август 1978 г. е представен новият модел. Audi 80 е пораснал значително: цели 18 см дължина и 8 см ширина. Така Type 81 вече е позициониран половин клас по-високо. Сега конкуренти бяха Ford Taunus, Opel Ascona или моделите на BMW 316/318. Първоначално Audi 80 Type 81 се предлагаше с 1,3-литров двигател с напречен поток от 55 к.с. (60 к.с. в моделите за износ) и с 1,6-литрови двигатели със 75, 85 и 110 к.с. Двигателят със 110 к.с. с инжекцион Bosch K-Jetronic е запазен за Audi 80 GLE. В допълнение към безименното основно оборудване, моделите с карбуратор се предлагат като Audi 80/Audi 80 S с L/LS и GLS или GLE надстройки за двигателя със 110 к.с. Абревиатурите "S" бяха запазени за 1,6-литровите модели, като базовото оборудване се предлага само във връзка с двигателите с мощност 55 и 75 к.с.
Type 81 беше кола с прави линии и изчистен дизайн. Предната част изглеждаше много широка поради единството на кубовидни мигачи, правоъгълни фарове и радиаторна решетка. За първи път при Audi пръстените на Audi в решетката на радиатора не бяха рамкирани с хромирани линии от двете страни, а стояха самостоятелно като диамант на черен фон. Широки брони, изработени от черна пластмаса, допълнително подчертаха ширината на автомобила. Броните бяха съединени отстрани чрез извивка от ламарина, за да образуват линия на колана. В страничен изглед каросерията има клиновидна форма с прави линии и изпъкнал триъгълен заден прозорец. При седана с две врати той беше изоставен в полза на голям заден страничен прозорец, който създаваше впечатление за купе. Отзад имаше широки задни светлини, които формално напомняха на предшественика, което, в съчетание с голямата пластмасова броня, доведе до по-обемист изглед отзад. Багажникът беше просторен с 505 литра, но често беше критикуван за дълбочината си и високия праг.
Резервоарът беше поставен изправен зад облегалката на задната седалка от съображения за безопасност. В случай на сблъсък отзад, той е по-добре защитен и капацитетът му може да бъде увеличен до 68 литра. Резервното колело беше монтирано изправено отляво в багажника и позволяваше бърз достъп дори когато багажното отделение беше напълно заредено.

Модерно проектираното пластмасово табло се вписа добре в новия цялостен дизайн. Пластмасовата част се предлагаше в три основни цвята (Baltic, Ivy и Negro), като долната част беше оцветена в по-светли нюанси (лазур, тръстика, пясък, корал). В основната конфигурация горната част можеше да бъде поръчана само в цвят „негро“, което понякога водеше до доста авантюристични цветови комбинации (напр. негро/лазур). Органите за управление на вентилацията са мигрирали към централната конзола, за да направят място за два допълнителни вентилационни отвора. Двата външни от четирите вентилационни отвора също насочват топъл въздух, ако е необходимо, за да се сведе до минимум запотяването на страничните прозорци. При модел 81/85 воланът не е в центъра пред седалката на водача, а е леко изместен към центъра на автомобила по ергономични причини. Кормилната колона е проектирана по такъв начин, че да се освобождава в случай на сблъсък отзад и да не се избутва във вътрешността. В допълнение, главината на волана е снабдена с полиуретанова ударна плоча. Външното огледало беше монтирано в сгъваем пластмасов корпус; само стъклото на огледалото се коригира, ако е необходимо.
Самата пилотска кабина също е станала по-модерна. Вместо предишните кръгли инструменти, Type 81 сега имаше модерен, правоъгълен кокпит зад извит панел от плексиглас. Този инструментален панел съдържаше скоростомера и скоростомера отляво. Като рожба на петролната криза, Audi 80 беше автомобил, подстриган за икономия. Вместо дисплей за температурата на охлаждащата вода, Type 81 беше оборудван с "иконометър", чиято стрелка измерваше вакуума, за да покаже дали се използва много или малко бензин. Водачът беше само частично информиран за температурата на водата: Audi показа студеното работно състояние със синя светлина - ако червената предупредителна лампа светнеше, температурата на охлаждащата вода е твърде висока.
Иконометърът и индикаторът за гориво бяха монтирани един до друг в средата на пилотската кабина. В основния модел светлинните индикатори бяха разположени в кръг отдясно. От оборудването L вместо това имаше голям часовник или (от двигателя с 85 к.с. модул, състоящ се от голям оборотомер с интегриран малък часовник. Отляво и отдясно на инструменталния блок всички важни превключватели бяха монтирани като превключватели Първо имаше Audi
80 само като седан с четири врати и ръчна скоростна кутия Двувратите и автоматичните трансмисии не бяха предлагани до пролетта на 1979 г. GLE, който вече беше обявен на премиерата, също беше доставен само от пролетта на 1979 г. поради до тесните места на капацитета.

Технически, много са пренесени от предишния модел. С шасито с подпори MacPherson и носачи на подрамата отпред и твърда торсионна колянова ос отзад, кормилна рейка и зъбно колело и спирачки с хидравлично управление (дискови спирачки отпред, обикновено барабанни спирачки отзад), почти всичко остана същото, само комфортът и окачването бяха оптимизирани. Двигателите също са до голяма степен взети от предшественика Type 82.
Audi 80 се произвежда основно в Инголщат, но през годините почти 210 000 автомобила слизат от поточната линия в завода на VW в Емден, където се произвеждат и VW Passat и Santana, базирани на същата платформа. Често се казва, че Audi 80 от Emden има склонност към повреди от корозия, което обяснява защо трудно можете да ги намерите в наши дни. Всъщност, поради близостта до морските пристанища, експортният дял на Audi 80, произвеждан там, е особено висок.

Основно оборудване
Базовият модел, който се наричаше само Audi 80 (55 к.с.) или Audi 80 S (75 к.с.), почти не беше рекламиран. Явно изключително оскъдно оборудваният модел е бил дори смущаващ за Audi. Толкова смущаващо, че не беше снимано никъде. Само моделите L/LS или GLS бяха показани в брошурите, както и в снимките или рекламите в пресата. Външно основният модел се различаваше по черни капаци за главините на колелата и гайките на колелата, черни декоративни ленти на праговете и страничните прозорци, както и над и под фаровете. Вътре той имаше покривала за седалки, изработени от фино кадифе, които се предлагат в четири цвята. Горната част на арматурното табло беше само в цвят Negro, долната страна в четирите тона лазурно, тръстика, пясък и корал. Вместо часовник, контролните светлини бяха подредени в кръг отдясно в пилотската кабина. Воланът беше тънък и не беше разпенен с пластмаса. Нямаше нито светлинен индикатор за ръчната спирачка, нито брояч на изминатия път. Външните огледала не се регулираха отвътре. Нямаше запалка, жабката беше проектирана само като отворен рафт без капак. Сенникът от страната на пътника нямаше огледало за грим и не можеше да се завърти настрани. Запазена е дори ламперията на обкова на седалката. В крайна сметка имаше облегалки за глава, предпазни колани и отопляемо задно стъкло като стандарт. При 12 295 DM за 55 к.с. с две врати, това беше най-евтиният начин да карате Audi 80 през 1978 г. Външните огледала не се регулираха отвътре. Нямаше запалка, жабката беше проектирана само като отворен рафт без капак. Сенникът от страната на пътника нямаше огледало за грим и не можеше да се завърти настрани. Запазена е дори ламперията на обкова на седалката. В крайна сметка имаше облегалки за глава, предпазни колани и отопляемо задно стъкло като стандарт. При 12 295 DM за 55 к.с. с две врати, това беше най-евтиният начин да карате Audi 80 през 1978 г. Външните огледала не се регулираха отвътре. Нямаше запалка, жабката беше проектирана само като отворен рафт без капак. Сенникът от страната на пътника нямаше огледало за грим и не можеше да се завърти настрани. Запазена е дори ламперията на обкова на седалката. В крайна сметка имаше облегалки за глава, предпазни колани и отопляемо задно стъкло като стандарт. При 12 295 DM за 55 к.с. с две врати, това беше най-евтиният начин да карате Audi 80 през 1978 г. Предпазни колани и отопляем заден прозорец като стандарт. При 12 295 DM за 55 к.с. с две врати, това беше най-евтиният начин да карате Audi 80 през 1978 г. Предпазни колани и отопляем заден прозорец като стандарт. При 12 295 DM за 55 к.с. с две врати, това беше най-евтиният начин да карате Audi 80 през 1978 г.

L/LS оборудване
Повечето клиенти избират Audi 80 L (55 к.с.) или LS (75 или 85 к.с.). Външно се отличава с хромирани ленти над и под фаровете и в решетката на радиатора и хромирани ленти на страничните прозорци и прагове. Гайките на колелата и главината бяха скрити под хромирани капачки. Външните огледала се регулираха отвътре, воланът се захващаше по-добре от пластмасова пяна. Вместо големите светлинни индикатори имаше голям аналогов кварцов часовник или, в случая на двигателя с мощност 85 к.с., оборотомер с интегриран часовник. Сенникът отдясно беше снабден с малко огледало за грим и се завъртя настрани. В допълнение към цветно координирания панел на прага на вратата, превключвателите и контролите за отопление и вентилация вече бяха осветени. Освен това водачът беше възхитен от интервалния превключвател на чистачките на предното стъкло с функция за автоматично избърсване/измиване. Сега жабката имаше заключващ се капак. Таблото се предлагаше в три нюанса, докато долната част беше контрастна в четири нюанса, съответстващи на цвета на тапицерията, което изглеждаше много хармонично. Audi 80 LS с четири врати и популярния двигател със 75 к.с. се предлагаше за DM 14 285.

GLS/GLE оборудване
При моделите GLS/GLE хромираният пакет е разширен, за да включва декоративни ленти на броните и навсякъде около страните. Имаше също хромирани пръстени за тапицерия на колелата и хромиран накрайник на ауспуха. Бронзово оцветеното стъкло вече беше включено в пакета GL, както и по-голяма централна конзола. Детайлите поставят луксозните акценти в интериора: декоративни лайстни и платнени инкрустации на панелите на вратите, декоративни ръбове на вентилационните отвори и лъскави пръстени на Audi върху ударната плоча на волана. Много други практични малки неща зарадваха собственика: контактен превключвател на задната врата, кутии за съхранение на предните врати, жабката вече се заключваше - както и капачката на резервоара за гориво, осветлението на багажника и т.н. През 1978 г. Audi искаше 15 525 DM за четворка -врато Audi 80 GLS с 85 к.с. Първоначално пакетът GLS беше достъпен само за двигатели със 75/85 к.с. От 1979 г. обаче можете да поръчате и най-доброто оборудване във връзка с базовия двигател с 55 к.с. като Audi 80 GL.


Audi 80 GLE беше топ моделът от ранната гама Audi 80. Двигателят със 110 к.с. с Bosch K-jetronic не беше нищо ново. В продължение на няколко години той форсира Audi 80 GTE и Golf GTI. За разлика от войнствения предшественик GTE, Audi 80 GLE е проектиран с акцент върху комфорта. Така че до голяма степен съответстваше на оборудването на GLS. Като специална характеристика е осигурена само една направляваща лопатка за горния двигател на рамото на чистачката от страната на водача, което не е използвано в серията. Освен това имаше и предно стъкло от ламинирано стъкло. GLE нямаше хромираната облицовка на ауспуха на GLS. Вместо големия часовник той имаше оборотомер с по-малък интегриран кварцов часовник като стандарт. Поради голямото търсене и производствените затруднения, Audi 80 GLE не е доставен до пролетта на 1979 г. Началната цена беше 17515 DM за четири врати.

1981 моделна година
Имаше няколко модификации на Audi 80 за моделна година 1981. Двуцветният дизайн на арматурното табло беше премахнат - сега се доставяше в един цвят, за да съответства на цвета на интериора в нюанси на черно, лазурно и тръстика. Често критикуваните превключватели до дисплеите са проектирани в по-тактилна форма. Дизайнът на отделението за вещи и централната конзола на моделите GL също е променен. В резултат на втората петролна криза през 1979/80 г. шофьорите на Audi 80 бяха още по-мотивирани да шофират по икономичен начин. В допълнение към икономера в пилотската кабина беше въведен индикатор за предавките под формата на символ на малка стрелка. Това светва, когато трябва да се превключи следващата по-висока предавка, за да се намали разхода.
Раираните велурени тъкани на оборудването L бяха премахнати, вместо това имаше по-завършено изглеждащ, издръжлив плат, наречен плетен велур Marengo с фин зигзаг. Моделите GL/GLS бяха снабдени с кариран велурен плат, с който трябваше малко да свикнете, но сега е емблематичен.
В средата на моделната година, през зимата на 1980/81 г., хромираните метални лайстни в уплътненията на предното и задното стъкло бяха премахнати в полза на пластмасова версия с хромирана визия, която за съжаление се превърна в дразнене на очите поради свиване и пожълтяване в резултат на UV лъчение.

Audi 80 LC (първо поколение)
През есента на 1980 г. търговската организация на VAG предлага "половин дузина начини да спестите половин дузина сметки". В допълнение към специалните модели на VW Golf SC, Scirocco SL, Scirocco CL Passat LX и Passat Variant LX, Audi 80 LC беше единственият модел на Audi, предлаган като част от тази продажбена офанзива.
Audi 80 LC се предлага само като хечбек с четири врати и 5-степенна механична скоростна кутия. Можете да избирате между двата популярни 1.6-литрови бензинови двигатели със 75 и 85 к.с. Първото поколение на Audi 80 LC - друг специален модел със същото име беше пуснат на пазара през пролетта на 1982 г. като "юбилеен автомобил" за отбелязване на 10-ата годишнина на серията 80 - се предлагаше в три цвята. Освен диамантено сребрист металик и Saturn metalic, имаше и специалният цвят Venus red, който беше запазен само за Audi Quattro през първата моделна година и иначе не се появяваше в цветовите класации на седана.
Оборудването вече беше напълно завършено и LC се намираше между нивата на оборудване L и GL. Външно на пръв поглед изглеждаше като нормално Audi 80 GLS. Само 13-инчовите алуминиеви джанти на купето и надписът LC, изчертан от мрежов филм, разкриваха специалния модел. За разлика от GL обаче, LC няма бронзови стъкла.
Седалките в интериора бяха покрити с карирана велурена тъкан в черно от GL, но тъканите бяха проектирани по различен начин с различни декоративни шевове: те очакваха дизайна на седалките на по-късните модели GL от моделна година 1982. Панелите на вратите с покритие от кафява синтетична кожа са заимствани от оборудването L, както и "малката" централна конзола. Като специална характеристика Audi 80 LC любопитно нямаше заключване на жабката, нямаше декоративна лента в таблото и също така нямаше отделение за сервизната папка на VAG!
Тези малки неща обаче бяха компенсирани от дясно външно огледало, запалка, регулируема по височина седалка на водача и облегалки за глава за пътниците отзад. Стерео касетъчно радио "Puebla Stereo CR" с 2 високоговорителя отпред и 2 отзад също беше включено, за да можете да се наслаждавате на музиката и докато шофирате в Audi 80 LC.



Ауди 80 дизел
От октомври 1980 г. към гамата двигатели на Audi 80 за първи път е добавена дизелова версия. За тази цел 1,5-литровият агрегат, който се предлага във VW Golf от 1976 г., е доразвит. Работният обем е увеличен до 1,6 литра, а мощността е увеличена с 4 до 54 к.с. (40 kW). Заради модификациите обаче въртящият момент се е увеличил с цели 20% до 102 Nm, които вече са налични при 2000 об/мин. опашка. Дизелът Audi 80 се смяташе за един от най-икономичните автомобили в света по това време: С разход от 4,7 литра на 100 км при постоянна скорост от 90 км/ч, пробегът от 1200 км беше възможен благодарение на големия резервоар обем - дори при реалистични пътни условия! Като опция дизелът с мощност 40 kW може да бъде поръчан и с 5-степенна механична скоростна кутия, което допълнително намалява разхода. Но дизелът със сигурност не беше ракета. Максималната скорост беше 140 км/ч, а на дизеловия двигател бяха необходими цели 20 секунди, за да ускори от 0 до 100 км/ч. Audi 80 LD с четири врати струва 16 945 DM.
Икономията на гориво на Audi 80 diesel беше потвърдена в началото на 1981 г. от няколко теста на превозни средства, извършени от различни автомобилни списания. Например двама журналисти от ADAC Motorwelt купиха Audi 80 LD, заредиха го и преминаха през 6 държави за два дни; половината по селските пътища и половината по магистралите. Пътуването продължи от Мюнхен през Брегенц, Констанц, Страсбург, Мец, Арион, Люксембург, Саарбрюкен, Хайлброн и Ландсхут обратно до Мюнхен. И тъй като след 1405 км резервоарът все още не беше празен, те бързо караха до Гармиш и обратно... едва след 1649,9 км свърши - разход от 4,45 литра на 100 км!
В началото на 1981 г. Autozeitung проведе и тест за потребление от различен вид. Сравнени са 140 производствени автомобила от различни производители, нации и класове - от най-малката кола до малката кола, кола от среден клас до луксозна лимузина и спортна кола. Резервоарът се пълни с 1 литър гориво и се измерва разстоянието, което автомобилът може да измине с това количество гориво. Неочакван победител в това любопитно състезание: Audi 80 diesel, което измина сензационните 15,9 км с един литър гориво!

Formel E
В края на 1980 г. VW представя нова концепция за редица автомобилни групи като отговор на втората петролна криза през 1979/80 г. Зад името "Формула Е" се крие концепция, която не беше особено популярна в началото на 80-те години. Все пак всеки, който погледне модерно превозно средство, често със стандартен дисплей за разхода на гориво, препоръка за превключване на предавките и автоматична старт-стоп система, ще осъзнае колко далеч концепцията на Formula E е изпреварила времето си.
При Audi 80 оборудването на Formula E беше налично само в комбинация с двигател с мощност 85 к.с. (по-късно 90 к.с.). Иконометърът вече беше монтиран във всяко Audi 80 Type 81 с бензинов двигател от самото начало, за да се осигури оптимизирано шофиране, а от началото на моделната година 1981 имаше и индикатор за превключване на предавките под формата на малка жълта стрелка, която винаги свети, когато по-високите предавки водят до по-икономични стойности на потреблението. Формула E 80s също бяха оборудвани с 4+E трансмисии, при които максималната скорост се достигаше на 4-та предавка, но чиято 5-та предавка беше проектирана да бъде особено дълга, за да се кара при ниски обороти на двигателя.
Сърцето на концепцията на Formula E обаче беше автоматичната старт-стоп система, която позволяваше изключване на двигателя с натискане на бутон, когато автомобилът е неподвижен – например при червен светофар. Една крачка на педала на съединителя и газта беше достатъчна, за да стартирате двигателя отново и да можете да потеглите бързо. При директно сравнение с нормално Audi 80 със същия двигател, икономията според производителя е около един литър на 100 км. През август 1981 г. пакетът Formula E струва скромните 465 DM допълнително.

1982 моделна година
Гамата Audi 80 е преструктурирана за моделната 1982 година. Новите обозначения C, CL и GL замениха предишните обозначения Audi 80/80S, L/LS и GL/GLS. Оборудването на съответните модели в някои случаи е леко модифицирано. В допълнение, нов, определено луксозен топ модел с петцилиндровия карбураторен двигател на Audi Coupé GT 5S видя бял свят: Audi 80 CD. В Audi в Инголщат беше пуснат в експлоатация нов завод за производство на каросерии - това доведе до подобрено качество на обработка и по-добра защита от ръжда за Audi 80.
Слушайте 80 C
Безименният базов модел Audi 80 не беше кой знае какъв бестселър, което със сигурност се дължеше на доста оскъдното и безлюдно оборудване от една страна и липсата на рекламна подкрепа от друга. Като част от преструктурирането на гамата Audi 80, простото Audi 80 се превърна в новото Audi 80 C, с подобрено оборудване и модернизиран външен вид. Audi 80 C вече се предлагаше само с новия 1,3-литров двигател, който вече имаше 60 к.с., и скоростна кутия 3+E. С това главата "Мотор с напречен поток" в Type 81 приключи. Новият двигател беше похвален като особено икономичен - разходът от 7,8 литра на 100 км/ч в градския цикъл беше много добра стойност в началото на 80-те години. Икономичният 1,6-литров дизел с 54 к.с. се предлагаше като алтернатива,
С изключение на пръстените на Audi в решетката на радиатора, всички хромирани декоративни елементи от външната страна на Audi 80 C са матово черни. Дори хромираните ленти в уплътненията на прозорците бяха пропуснати в полза на черни плътни гумени уплътнения. Както при по-ранния основен модел, Audi 80 C няма хромирани капачки, а пластмасови капачки за главината на колелото и винтовете. По протежение на горната странична линия, C моделите имаха контрастираща цветна двойна декоративна линия. Въпреки това гамата от цветове за Audi 80 C беше ограничена. Подобно на по-големите си братя, C сега имаше композитно предно стъкло Gals и халогенни фарове.
Интериорът се характеризира с нови тъкани на седалките в поразителен раиран вид в негрови пясъчни тонове. Арматурното табло се предлагаше само в черния цвят. Вместо предишния кръг от контролни светлини, Audi 80 C беше наваксано с по-доброто оборудване по отношение на арматурното табло - големият аналогов часовник също беше поставен тук. Във времена на скъп бензин вече стандартната заключваща се капачка на резервоара за гориво имаше смисъл. От предишния модел остана само външното огледало с ръчно външно регулиране.
През август 1982 г. 14 580 DM за двувратата беше началната цена в света на Audi 80. Но имаш и брояч за пробег, запалка и пепелник за пътниците отзад (тогава още пушихме...)!

Audi 80 CL
Наследникът на популярния модел L/LS е Audi 80 CL. Външно той беше неразличим от своя предшественик. Дори в интериора малките корекции почти не се забелязваха. Вместо трикотажния велур Marengo е използван плат с "ромбовиден дизайн", който е променен само в някои детайли. Предните врати вече също имаха кутиите за съхранение на предишния GL. Нови бяха и вече стандартното осветление на багажното отделение, огледало за гримиране на предния пътник и контактни превключватели на вратите на задните врати. През август 1981 г. Audi 80 CL с четири врати струва 16 705 DM на приятелския партньор на VAG.

Audi 80 GL
Предишните модели GL/GLS бяха групирани под съкращението "GL". Отвън всичко остана до голяма степен непроменено. Само вече стандартната система за почистване на фаровете привлече вниманието. За това собственикът трябваше да живее без предишното бронзово оцветяване на стъклата, но срещу доплащане можеше да се поръча зелено топлоизолационно остъкляване. Звукът на новото Audi 80 GL е подобрен: когато клаксонът е активиран, вече звучи фабрично доставения двутонален клаксон. Интериорният дизайн с карирани велурени тъкани е пренесен до голяма степен непроменен от моделната година 1981. Само шевовете на декоративните тъкани са проектирани по различен начин. Audi 80 GL струва 17 880 DM през август 1981 г. като седан с четири врати и 75 к.с.
Audi 80 CD 5S
Новият топ модел на Audi 80 от август 1981 г. е Audi 80 CD 5S. За задвижването седанът Audi 80 е оборудван с петцилиндров двигател; в случая с 1.9-литровия бензинов двигател от Audi Coupé GT5S, който генерира 115 к.с. Премиерата на петцилиндровия двигател в Audi 80 беше CD в най-добрия случай за германския пазар - година по-рано 80 беше наличен например в Швейцария или Швеция като Audi 80 CL 5E / GL 5E или на американския пазар като Audi 4000 с петцилиндрови инжекционни двигатели. Трансмисията се осигуряваше от стандартната ръчна трансмисия 4+E или 3-степенна автоматична скоростна кутия срещу доплащане. Audi 80 CD 5S се предлага само като четири врати. Дори отвън новодошлият се различава от четирицилиндровите си братя: стандартен преден спойлер в цвета на автомобила,
Интериорът също беше определено луксозен: дебела велурена тапицерия в дизайн на пчелна пита, модерни облегалки за глава отпред и отзад и спортен волан с четири спици, взет от Coupé GT, гарантираха класна атмосфера. Дори уплътненията на вратите бяха облицовани с велур в съответния цвят на оборудването.
Влизането в Audi 80 Oberliga струва колосалните 21 570 DM през август 1981 г. Металната боя, която вече е стандартна, е включена в цената.

Ауди 80 Турбодизел
На автомобилното изложение в Женева през март 1982 г. Audi представи новия 1,6-литров турбо дизелов двигател в Audi 80. Новият двигател има мощност от 70 к.с. (51 kW) и извежда Audi 80 до максимална скорост от 158 км/ч. В замяна на това двигателят се задоволява с разход от 4,8 литра на 100 км при контактна скорост от 90 км/ч, което е много умерено за времето. Турбо дизелът беше стандартен с намаляваща разхода 4+E трансмисия, при която максималната скорост се достигаше на 4-та предавка. Електронната предавка е проектирана да бъде особено дълга за шофиране с оптимизиран разход при ниски обороти на двигателя.
За турбодизела беше обявена автоматична скоростна кутия със специална функция, но тя всъщност беше налична само в серията за 40 kW атмосферен дизел от Mj. 1983 г. влиза в употреба: Предавката "E" (за разединяване) е подобна на добре познатата предавка "D", но тук двигателят е отделен от задвижващия механизъм веднага след отпускане на педала за газ.
Турбодизелът Audi 80 се предлага само като седан с четири врати и първоначално само в клас на оборудване CL и в най-високата гама CD оборудване, но още през моделната 1983 г. турбодизеловият двигател може да бъде поръчан и в комбинация с оборудване C и GL.


ВЪЗХОД В СРЕДНИЯ КЛАС НА AUDI
С първия модел Audi 80 от 1972 г., Audi се наложи твърдо в немската средна класа. Леката конструкция, отрицателният радиус на завиване и въвеждането на Audi 80 GTE, което създаде основата за успеха на VW Golf GTI с неговия двигател със 110 к.с. и инжекцион Bosch K-Jetronic, бяха технически иновации, от които не само марката Audi спечели . В крайна сметка моделът формира ядрото на модулната система VW/Audi, от която са създадени дългоочакваните автомобили, които също така гарантират оцеляването на марката VW.
Малко след представянето на Audi 80 B1 през лятото на 1972 г., започва работата по проекта EA 459, модел наследник на първото Audi 80. Още в ранните дизайнерски проучвания, които са замислени от дизайнерския екип на Audi, ръководен от Claus Luthe нова линия на покрива с допълнителен триъгълен прозорец отзад - влиянието на Luthe, който е възприел триъгълния прозорец от своя пионерски дизайн NSU Ro-80, е очевидно тук. Лекото люлеене на бедрата на Ro 80 в тази област трябваше да бъде поето от Audi 80, но в крайна сметка отпадна в полза на ясна, права странична линия. След преместването на Luthe в BMW, дизайнът на Type 81 отново е сериозно ревизиран. Giorgio Giugiaro превежда дизайна в крайната, пуристично изглеждаща концепция за линеен кубоиден дизайн.

През август 1978 г. е представен новият модел. Audi 80 е пораснал значително: цели 18 см дължина и 8 см ширина. Така Type 81 вече е позициониран половин клас по-високо. Сега конкуренти бяха Ford Taunus, Opel Ascona или моделите на BMW 316/318. Първоначално Audi 80 Type 81 се предлагаше с 1,3-литров двигател с напречен поток от 55 к.с. (60 к.с. в моделите за износ) и с 1,6-литрови двигатели със 75, 85 и 110 к.с. Двигателят със 110 к.с. с инжекцион Bosch K-Jetronic е запазен за Audi 80 GLE. В допълнение към безименното основно оборудване, моделите с карбуратор се предлагат като Audi 80/Audi 80 S с L/LS и GLS или GLE надстройки за двигателя със 110 к.с. Абревиатурите "S" бяха запазени за 1,6-литровите модели, като базовото оборудване се предлага само във връзка с двигателите с мощност 55 и 75 к.с.
Type 81 беше кола с прави линии и изчистен дизайн. Предната част изглеждаше много широка поради единството на кубовидни мигачи, правоъгълни фарове и радиаторна решетка. За първи път при Audi пръстените на Audi в решетката на радиатора не бяха рамкирани с хромирани линии от двете страни, а стояха самостоятелно като диамант на черен фон. Широки брони, изработени от черна пластмаса, допълнително подчертаха ширината на автомобила. Броните бяха съединени отстрани чрез извивка от ламарина, за да образуват линия на колана. В страничен изглед каросерията има клиновидна форма с прави линии и изпъкнал триъгълен заден прозорец. При седана с две врати той беше изоставен в полза на голям заден страничен прозорец, който създаваше впечатление за купе. Отзад имаше широки задни светлини, които формално напомняха на предшественика, което, в съчетание с голямата пластмасова броня, доведе до по-обемист изглед отзад. Багажникът беше просторен с 505 литра, но често беше критикуван за дълбочината си и високия праг.
Резервоарът беше поставен изправен зад облегалката на задната седалка от съображения за безопасност. В случай на сблъсък отзад, той е по-добре защитен и капацитетът му може да бъде увеличен до 68 литра. Резервното колело беше монтирано изправено отляво в багажника и позволяваше бърз достъп дори когато багажното отделение беше напълно заредено.

Модерно проектираното пластмасово табло се вписа добре в новия цялостен дизайн. Пластмасовата част се предлагаше в три основни цвята (Baltic, Ivy и Negro), като долната част беше оцветена в по-светли нюанси (лазур, тръстика, пясък, корал). В основната конфигурация горната част можеше да бъде поръчана само в цвят „негро“, което понякога водеше до доста авантюристични цветови комбинации (напр. негро/лазур). Органите за управление на вентилацията са мигрирали към централната конзола, за да направят място за два допълнителни вентилационни отвора. Двата външни от четирите вентилационни отвора също насочват топъл въздух, ако е необходимо, за да се сведе до минимум запотяването на страничните прозорци. При модел 81/85 воланът не е в центъра пред седалката на водача, а е леко изместен към центъра на автомобила по ергономични причини. Кормилната колона е проектирана по такъв начин, че да се освобождава в случай на сблъсък отзад и да не се избутва във вътрешността. В допълнение, главината на волана е снабдена с полиуретанова ударна плоча. Външното огледало беше монтирано в сгъваем пластмасов корпус; само стъклото на огледалото се коригира, ако е необходимо.
Самата пилотска кабина също е станала по-модерна. Вместо предишните кръгли инструменти, Type 81 сега имаше модерен, правоъгълен кокпит зад извит панел от плексиглас. Този инструментален панел съдържаше скоростомера и скоростомера отляво. Като рожба на петролната криза, Audi 80 беше автомобил, подстриган за икономия. Вместо дисплей за температурата на охлаждащата вода, Type 81 беше оборудван с "иконометър", чиято стрелка измерваше вакуума, за да покаже дали се използва много или малко бензин. Водачът беше само частично информиран за температурата на водата: Audi показа студеното работно състояние със синя светлина - ако червената предупредителна лампа светнеше, температурата на охлаждащата вода е твърде висока.
Иконометърът и индикаторът за гориво бяха монтирани един до друг в средата на пилотската кабина. В основния модел светлинните индикатори бяха разположени в кръг отдясно. От оборудването L вместо това имаше голям часовник или (от двигателя с 85 к.с. модул, състоящ се от голям оборотомер с интегриран малък часовник. Отляво и отдясно на инструменталния блок всички важни превключватели бяха монтирани като превключватели Първо имаше Audi
80 само като седан с четири врати и ръчна скоростна кутия Двувратите и автоматичните трансмисии не бяха предлагани до пролетта на 1979 г. GLE, който вече беше обявен на премиерата, също беше доставен само от пролетта на 1979 г. поради до тесните места на капацитета.

Технически, много са пренесени от предишния модел. С шасито с подпори MacPherson и носачи на подрамата отпред и твърда торсионна колянова ос отзад, кормилна рейка и зъбно колело и спирачки с хидравлично управление (дискови спирачки отпред, обикновено барабанни спирачки отзад), почти всичко остана същото, само комфортът и окачването бяха оптимизирани. Двигателите също са до голяма степен взети от предшественика Type 82.
Audi 80 се произвежда основно в Инголщат, но през годините почти 210 000 автомобила слизат от поточната линия в завода на VW в Емден, където се произвеждат и VW Passat и Santana, базирани на същата платформа. Често се казва, че Audi 80 от Emden има склонност към повреди от корозия, което обяснява защо трудно можете да ги намерите в наши дни. Всъщност, поради близостта до морските пристанища, експортният дял на Audi 80, произвеждан там, е особено висок.

Основно оборудване
Базовият модел, който се наричаше само Audi 80 (55 к.с.) или Audi 80 S (75 к.с.), почти не беше рекламиран. Явно изключително оскъдно оборудваният модел е бил дори смущаващ за Audi. Толкова смущаващо, че не беше снимано никъде. Само моделите L/LS или GLS бяха показани в брошурите, както и в снимките или рекламите в пресата. Външно основният модел се различаваше по черни капаци за главините на колелата и гайките на колелата, черни декоративни ленти на праговете и страничните прозорци, както и над и под фаровете. Вътре той имаше покривала за седалки, изработени от фино кадифе, които се предлагат в четири цвята. Горната част на арматурното табло беше само в цвят Negro, долната страна в четирите тона лазурно, тръстика, пясък и корал. Вместо часовник, контролните светлини бяха подредени в кръг отдясно в пилотската кабина. Воланът беше тънък и не беше разпенен с пластмаса. Нямаше нито светлинен индикатор за ръчната спирачка, нито брояч на изминатия път. Външните огледала не се регулираха отвътре. Нямаше запалка, жабката беше проектирана само като отворен рафт без капак. Сенникът от страната на пътника нямаше огледало за грим и не можеше да се завърти настрани. Запазена е дори ламперията на обкова на седалката. В крайна сметка имаше облегалки за глава, предпазни колани и отопляемо задно стъкло като стандарт. При 12 295 DM за 55 к.с. с две врати, това беше най-евтиният начин да карате Audi 80 през 1978 г. Външните огледала не се регулираха отвътре. Нямаше запалка, жабката беше проектирана само като отворен рафт без капак. Сенникът от страната на пътника нямаше огледало за грим и не можеше да се завърти настрани. Запазена е дори ламперията на обкова на седалката. В крайна сметка имаше облегалки за глава, предпазни колани и отопляемо задно стъкло като стандарт. При 12 295 DM за 55 к.с. с две врати, това беше най-евтиният начин да карате Audi 80 през 1978 г. Външните огледала не се регулираха отвътре. Нямаше запалка, жабката беше проектирана само като отворен рафт без капак. Сенникът от страната на пътника нямаше огледало за грим и не можеше да се завърти настрани. Запазена е дори ламперията на обкова на седалката. В крайна сметка имаше облегалки за глава, предпазни колани и отопляемо задно стъкло като стандарт. При 12 295 DM за 55 к.с. с две врати, това беше най-евтиният начин да карате Audi 80 през 1978 г. Предпазни колани и отопляем заден прозорец като стандарт. При 12 295 DM за 55 к.с. с две врати, това беше най-евтиният начин да карате Audi 80 през 1978 г. Предпазни колани и отопляем заден прозорец като стандарт. При 12 295 DM за 55 к.с. с две врати, това беше най-евтиният начин да карате Audi 80 през 1978 г.

L/LS оборудване
Повечето клиенти избират Audi 80 L (55 к.с.) или LS (75 или 85 к.с.). Външно се отличава с хромирани ленти над и под фаровете и в решетката на радиатора и хромирани ленти на страничните прозорци и прагове. Гайките на колелата и главината бяха скрити под хромирани капачки. Външните огледала се регулираха отвътре, воланът се захващаше по-добре от пластмасова пяна. Вместо големите светлинни индикатори имаше голям аналогов кварцов часовник или, в случая на двигателя с мощност 85 к.с., оборотомер с интегриран часовник. Сенникът отдясно беше снабден с малко огледало за грим и се завъртя настрани. В допълнение към цветно координирания панел на прага на вратата, превключвателите и контролите за отопление и вентилация вече бяха осветени. Освен това водачът беше възхитен от интервалния превключвател на чистачките на предното стъкло с функция за автоматично избърсване/измиване. Сега жабката имаше заключващ се капак. Таблото се предлагаше в три нюанса, докато долната част беше контрастна в четири нюанса, съответстващи на цвета на тапицерията, което изглеждаше много хармонично. Audi 80 LS с четири врати и популярния двигател със 75 к.с. се предлагаше за DM 14 285.

GLS/GLE оборудване
При моделите GLS/GLE хромираният пакет е разширен, за да включва декоративни ленти на броните и навсякъде около страните. Имаше също хромирани пръстени за тапицерия на колелата и хромиран накрайник на ауспуха. Бронзово оцветеното стъкло вече беше включено в пакета GL, както и по-голяма централна конзола. Детайлите поставят луксозните акценти в интериора: декоративни лайстни и платнени инкрустации на панелите на вратите, декоративни ръбове на вентилационните отвори и лъскави пръстени на Audi върху ударната плоча на волана. Много други практични малки неща зарадваха собственика: контактен превключвател на задната врата, кутии за съхранение на предните врати, жабката вече се заключваше - както и капачката на резервоара за гориво, осветлението на багажника и т.н. През 1978 г. Audi искаше 15 525 DM за четворка -врато Audi 80 GLS с 85 к.с. Първоначално пакетът GLS беше достъпен само за двигатели със 75/85 к.с. От 1979 г. обаче можете да поръчате и най-доброто оборудване във връзка с базовия двигател с 55 к.с. като Audi 80 GL.


Audi 80 GLE беше топ моделът от ранната гама Audi 80. Двигателят със 110 к.с. с Bosch K-jetronic не беше нищо ново. В продължение на няколко години той форсира Audi 80 GTE и Golf GTI. За разлика от войнствения предшественик GTE, Audi 80 GLE е проектиран с акцент върху комфорта. Така че до голяма степен съответстваше на оборудването на GLS. Като специална характеристика е осигурена само една направляваща лопатка за горния двигател на рамото на чистачката от страната на водача, което не е използвано в серията. Освен това имаше и предно стъкло от ламинирано стъкло. GLE нямаше хромираната облицовка на ауспуха на GLS. Вместо големия часовник той имаше оборотомер с по-малък интегриран кварцов часовник като стандарт. Поради голямото търсене и производствените затруднения, Audi 80 GLE не е доставен до пролетта на 1979 г. Началната цена беше 17515 DM за четири врати.

1981 моделна година
Имаше няколко модификации на Audi 80 за моделна година 1981. Двуцветният дизайн на арматурното табло беше премахнат - сега се доставяше в един цвят, за да съответства на цвета на интериора в нюанси на черно, лазурно и тръстика. Често критикуваните превключватели до дисплеите са проектирани в по-тактилна форма. Дизайнът на отделението за вещи и централната конзола на моделите GL също е променен. В резултат на втората петролна криза през 1979/80 г. шофьорите на Audi 80 бяха още по-мотивирани да шофират по икономичен начин. В допълнение към икономера в пилотската кабина беше въведен индикатор за предавките под формата на символ на малка стрелка. Това светва, когато трябва да се превключи следващата по-висока предавка, за да се намали разхода.
Раираните велурени тъкани на оборудването L бяха премахнати, вместо това имаше по-завършено изглеждащ, издръжлив плат, наречен плетен велур Marengo с фин зигзаг. Моделите GL/GLS бяха снабдени с кариран велурен плат, с който трябваше малко да свикнете, но сега е емблематичен.
В средата на моделната година, през зимата на 1980/81 г., хромираните метални лайстни в уплътненията на предното и задното стъкло бяха премахнати в полза на пластмасова версия с хромирана визия, която за съжаление се превърна в дразнене на очите поради свиване и пожълтяване в резултат на UV лъчение.

Audi 80 LC (първо поколение)
През есента на 1980 г. търговската организация на VAG предлага "половин дузина начини да спестите половин дузина сметки". В допълнение към специалните модели на VW Golf SC, Scirocco SL, Scirocco CL Passat LX и Passat Variant LX, Audi 80 LC беше единственият модел на Audi, предлаган като част от тази продажбена офанзива.
Audi 80 LC се предлага само като хечбек с четири врати и 5-степенна механична скоростна кутия. Можете да избирате между двата популярни 1.6-литрови бензинови двигатели със 75 и 85 к.с. Първото поколение на Audi 80 LC - друг специален модел със същото име беше пуснат на пазара през пролетта на 1982 г. като "юбилеен автомобил" за отбелязване на 10-ата годишнина на серията 80 - се предлагаше в три цвята. Освен диамантено сребрист металик и Saturn metalic, имаше и специалният цвят Venus red, който беше запазен само за Audi Quattro през първата моделна година и иначе не се появяваше в цветовите класации на седана.
Оборудването вече беше напълно завършено и LC се намираше между нивата на оборудване L и GL. Външно на пръв поглед изглеждаше като нормално Audi 80 GLS. Само 13-инчовите алуминиеви джанти на купето и надписът LC, изчертан от мрежов филм, разкриваха специалния модел. За разлика от GL обаче, LC няма бронзови стъкла.
Седалките в интериора бяха покрити с карирана велурена тъкан в черно от GL, но тъканите бяха проектирани по различен начин с различни декоративни шевове: те очакваха дизайна на седалките на по-късните модели GL от моделна година 1982. Панелите на вратите с покритие от кафява синтетична кожа са заимствани от оборудването L, както и "малката" централна конзола. Като специална характеристика Audi 80 LC любопитно нямаше заключване на жабката, нямаше декоративна лента в таблото и също така нямаше отделение за сервизната папка на VAG!
Тези малки неща обаче бяха компенсирани от дясно външно огледало, запалка, регулируема по височина седалка на водача и облегалки за глава за пътниците отзад. Стерео касетъчно радио "Puebla Stereo CR" с 2 високоговорителя отпред и 2 отзад също беше включено, за да можете да се наслаждавате на музиката и докато шофирате в Audi 80 LC.



Ауди 80 дизел
От октомври 1980 г. към гамата двигатели на Audi 80 за първи път е добавена дизелова версия. За тази цел 1,5-литровият агрегат, който се предлага във VW Golf от 1976 г., е доразвит. Работният обем е увеличен до 1,6 литра, а мощността е увеличена с 4 до 54 к.с. (40 kW). Заради модификациите обаче въртящият момент се е увеличил с цели 20% до 102 Nm, които вече са налични при 2000 об/мин. опашка. Дизелът Audi 80 се смяташе за един от най-икономичните автомобили в света по това време: С разход от 4,7 литра на 100 км при постоянна скорост от 90 км/ч, пробегът от 1200 км беше възможен благодарение на големия резервоар обем - дори при реалистични пътни условия! Като опция дизелът с мощност 40 kW може да бъде поръчан и с 5-степенна механична скоростна кутия, което допълнително намалява разхода. Но дизелът със сигурност не беше ракета. Максималната скорост беше 140 км/ч, а на дизеловия двигател бяха необходими цели 20 секунди, за да ускори от 0 до 100 км/ч. Audi 80 LD с четири врати струва 16 945 DM.
Икономията на гориво на Audi 80 diesel беше потвърдена в началото на 1981 г. от няколко теста на превозни средства, извършени от различни автомобилни списания. Например двама журналисти от ADAC Motorwelt купиха Audi 80 LD, заредиха го и преминаха през 6 държави за два дни; половината по селските пътища и половината по магистралите. Пътуването продължи от Мюнхен през Брегенц, Констанц, Страсбург, Мец, Арион, Люксембург, Саарбрюкен, Хайлброн и Ландсхут обратно до Мюнхен. И тъй като след 1405 км резервоарът все още не беше празен, те бързо караха до Гармиш и обратно... едва след 1649,9 км свърши - разход от 4,45 литра на 100 км!
В началото на 1981 г. Autozeitung проведе и тест за потребление от различен вид. Сравнени са 140 производствени автомобила от различни производители, нации и класове - от най-малката кола до малката кола, кола от среден клас до луксозна лимузина и спортна кола. Резервоарът се пълни с 1 литър гориво и се измерва разстоянието, което автомобилът може да измине с това количество гориво. Неочакван победител в това любопитно състезание: Audi 80 diesel, което измина сензационните 15,9 км с един литър гориво!

Formel E
В края на 1980 г. VW представя нова концепция за редица автомобилни групи като отговор на втората петролна криза през 1979/80 г. Зад името "Формула Е" се крие концепция, която не беше особено популярна в началото на 80-те години. Все пак всеки, който погледне модерно превозно средство, често със стандартен дисплей за разхода на гориво, препоръка за превключване на предавките и автоматична старт-стоп система, ще осъзнае колко далеч концепцията на Formula E е изпреварила времето си.
При Audi 80 оборудването на Formula E беше налично само в комбинация с двигател с мощност 85 к.с. (по-късно 90 к.с.). Иконометърът вече беше монтиран във всяко Audi 80 Type 81 с бензинов двигател от самото начало, за да се осигури оптимизирано шофиране, а от началото на моделната година 1981 имаше и индикатор за превключване на предавките под формата на малка жълта стрелка, която винаги свети, когато по-високите предавки водят до по-икономични стойности на потреблението. Формула E 80s също бяха оборудвани с 4+E трансмисии, при които максималната скорост се достигаше на 4-та предавка, но чиято 5-та предавка беше проектирана да бъде особено дълга, за да се кара при ниски обороти на двигателя.
Сърцето на концепцията на Formula E обаче беше автоматичната старт-стоп система, която позволяваше изключване на двигателя с натискане на бутон, когато автомобилът е неподвижен – например при червен светофар. Една крачка на педала на съединителя и газта беше достатъчна, за да стартирате двигателя отново и да можете да потеглите бързо. При директно сравнение с нормално Audi 80 със същия двигател, икономията според производителя е около един литър на 100 км. През август 1981 г. пакетът Formula E струва скромните 465 DM допълнително.

1982 моделна година
Гамата Audi 80 е преструктурирана за моделната 1982 година. Новите обозначения C, CL и GL замениха предишните обозначения Audi 80/80S, L/LS и GL/GLS. Оборудването на съответните модели в някои случаи е леко модифицирано. В допълнение, нов, определено луксозен топ модел с петцилиндровия карбураторен двигател на Audi Coupé GT 5S видя бял свят: Audi 80 CD. В Audi в Инголщат беше пуснат в експлоатация нов завод за производство на каросерии - това доведе до подобрено качество на обработка и по-добра защита от ръжда за Audi 80.
Слушайте 80 C
Безименният базов модел Audi 80 не беше кой знае какъв бестселър, което със сигурност се дължеше на доста оскъдното и безлюдно оборудване от една страна и липсата на рекламна подкрепа от друга. Като част от преструктурирането на гамата Audi 80, простото Audi 80 се превърна в новото Audi 80 C, с подобрено оборудване и модернизиран външен вид. Audi 80 C вече се предлагаше само с новия 1,3-литров двигател, който вече имаше 60 к.с., и скоростна кутия 3+E. С това главата "Мотор с напречен поток" в Type 81 приключи. Новият двигател беше похвален като особено икономичен - разходът от 7,8 литра на 100 км/ч в градския цикъл беше много добра стойност в началото на 80-те години. Икономичният 1,6-литров дизел с 54 к.с. се предлагаше като алтернатива,
С изключение на пръстените на Audi в решетката на радиатора, всички хромирани декоративни елементи от външната страна на Audi 80 C са матово черни. Дори хромираните ленти в уплътненията на прозорците бяха пропуснати в полза на черни плътни гумени уплътнения. Както при по-ранния основен модел, Audi 80 C няма хромирани капачки, а пластмасови капачки за главината на колелото и винтовете. По протежение на горната странична линия, C моделите имаха контрастираща цветна двойна декоративна линия. Въпреки това гамата от цветове за Audi 80 C беше ограничена. Подобно на по-големите си братя, C сега имаше композитно предно стъкло Gals и халогенни фарове.
Интериорът се характеризира с нови тъкани на седалките в поразителен раиран вид в негрови пясъчни тонове. Арматурното табло се предлагаше само в черния цвят. Вместо предишния кръг от контролни светлини, Audi 80 C беше наваксано с по-доброто оборудване по отношение на арматурното табло - големият аналогов часовник също беше поставен тук. Във времена на скъп бензин вече стандартната заключваща се капачка на резервоара за гориво имаше смисъл. От предишния модел остана само външното огледало с ръчно външно регулиране.
През август 1982 г. 14 580 DM за двувратата беше началната цена в света на Audi 80. Но имаш и брояч за пробег, запалка и пепелник за пътниците отзад (тогава още пушихме...)!

Audi 80 CL
Наследникът на популярния модел L/LS е Audi 80 CL. Външно той беше неразличим от своя предшественик. Дори в интериора малките корекции почти не се забелязваха. Вместо трикотажния велур Marengo е използван плат с "ромбовиден дизайн", който е променен само в някои детайли. Предните врати вече също имаха кутиите за съхранение на предишния GL. Нови бяха и вече стандартното осветление на багажното отделение, огледало за гримиране на предния пътник и контактни превключватели на вратите на задните врати. През август 1981 г. Audi 80 CL с четири врати струва 16 705 DM на приятелския партньор на VAG.

Audi 80 GL
Предишните модели GL/GLS бяха групирани под съкращението "GL". Отвън всичко остана до голяма степен непроменено. Само вече стандартната система за почистване на фаровете привлече вниманието. За това собственикът трябваше да живее без предишното бронзово оцветяване на стъклата, но срещу доплащане можеше да се поръча зелено топлоизолационно остъкляване. Звукът на новото Audi 80 GL е подобрен: когато клаксонът е активиран, вече звучи фабрично доставения двутонален клаксон. Интериорният дизайн с карирани велурени тъкани е пренесен до голяма степен непроменен от моделната година 1981. Само шевовете на декоративните тъкани са проектирани по различен начин. Audi 80 GL струва 17 880 DM през август 1981 г. като седан с четири врати и 75 к.с.
Audi 80 CD 5S
Новият топ модел на Audi 80 от август 1981 г. е Audi 80 CD 5S. За задвижването седанът Audi 80 е оборудван с петцилиндров двигател; в случая с 1.9-литровия бензинов двигател от Audi Coupé GT5S, който генерира 115 к.с. Премиерата на петцилиндровия двигател в Audi 80 беше CD в най-добрия случай за германския пазар - година по-рано 80 беше наличен например в Швейцария или Швеция като Audi 80 CL 5E / GL 5E или на американския пазар като Audi 4000 с петцилиндрови инжекционни двигатели. Трансмисията се осигуряваше от стандартната ръчна трансмисия 4+E или 3-степенна автоматична скоростна кутия срещу доплащане. Audi 80 CD 5S се предлага само като четири врати. Дори отвън новодошлият се различава от четирицилиндровите си братя: стандартен преден спойлер в цвета на автомобила,
Интериорът също беше определено луксозен: дебела велурена тапицерия в дизайн на пчелна пита, модерни облегалки за глава отпред и отзад и спортен волан с четири спици, взет от Coupé GT, гарантираха класна атмосфера. Дори уплътненията на вратите бяха облицовани с велур в съответния цвят на оборудването.
Влизането в Audi 80 Oberliga струва колосалните 21 570 DM през август 1981 г. Металната боя, която вече е стандартна, е включена в цената.

Ауди 80 Турбодизел
На автомобилното изложение в Женева през март 1982 г. Audi представи новия 1,6-литров турбо дизелов двигател в Audi 80. Новият двигател има мощност от 70 к.с. (51 kW) и извежда Audi 80 до максимална скорост от 158 км/ч. В замяна на това двигателят се задоволява с разход от 4,8 литра на 100 км при контактна скорост от 90 км/ч, което е много умерено за времето. Турбо дизелът беше стандартен с намаляваща разхода 4+E трансмисия, при която максималната скорост се достигаше на 4-та предавка. Електронната предавка е проектирана да бъде особено дълга за шофиране с оптимизиран разход при ниски обороти на двигателя.
За турбодизела беше обявена автоматична скоростна кутия със специална функция, но тя всъщност беше налична само в серията за 40 kW атмосферен дизел от Mj. 1983 г. влиза в употреба: Предавката "E" (за разединяване) е подобна на добре познатата предавка "D", но тук двигателят е отделен от задвижващия механизъм веднага след отпускане на педала за газ.
Турбодизелът Audi 80 се предлага само като седан с четири врати и първоначално само в клас на оборудване CL и в най-високата гама CD оборудване, но още през моделната 1983 г. турбодизеловият двигател може да бъде поръчан и в комбинация с оборудване C и GL.

Last edited: