Спецификации за затегане на главата на Subaru EJ25 двигател (без турбо) според официалното ръководство на Subaru Workshop
Здравейте, колеги,
Исках да споделя с вас спецификациите за затягане на главата на Subaru EJ25 двигател без турбо, както са описани в официалното ръководство на Subaru Workshop за 2.0/2.5 Non Turbo за 2003+(предполагам, че е приложимо и за 2002). Ето ги:
Според официалното ръководство на Subaru Workshop за 2.0/2.5 Non Turbo за 2003+ (очаквам и 2002 да е приложимо)
ИНСТАЛИРАНЕ
1) Инсталирайте главата на цилиндъра и уплътненията на цилиндровия блок.
ВНИМАНИЕ:
• Използвайте нови гарнитури на цилиндровата глава.
• Внимавайте да не надраскате съединителната повърхност на цилиндровия блок и главата на цилиндъра.
2) Затегнете болтовете на главата на цилиндъра.
(1) Нанесете слой двигателно масло върху шайбите и резбите на болтовете.
(2) Затегнете всички болтове до 29 N⋅m (3,0 kgf-m, 22 ftlb) в азбучен ред.
След това затегнете всички болтове до 69 N⋅m (7,0 kgf-m, 51 ftlb) в азбучен ред.
(3) Развийте всички болтове на 180° в ред, обратен на монтажа, и ги развийте отново на 180°.
(4) Затегнете всички болтове до 42 N⋅m (3,9 kgf-m, 31 ftlb) в азбучен ред.
(5) Затегнете всички болтове на 80° — 90° в азбучен ред.
(6) Затегнете всички болтове на 40° — 45° в азбучен ред.
ЗАБЕЛЕЖКА:
Не затягайте болтовете повече от 45°.
(7) Допълнително затегнете болтовете (a) и (b) на 40° — 45°.
ЗАБЕЛЕЖКА:
Уверете се, че общият „ъгъл на повторно затягане“ в [предишните
две стъпки] не надвишава 90°.
Ако има нещо, което не съм включил или ако имате допълнителни въпроси, моля да ги публикувате в коментарите. Благодаря ви!
Здравейте, колеги,
Исках да споделя с вас спецификациите за затягане на главата на Subaru EJ25 двигател без турбо, както са описани в официалното ръководство на Subaru Workshop за 2.0/2.5 Non Turbo за 2003+(предполагам, че е приложимо и за 2002). Ето ги:
Според официалното ръководство на Subaru Workshop за 2.0/2.5 Non Turbo за 2003+ (очаквам и 2002 да е приложимо)
ИНСТАЛИРАНЕ
1) Инсталирайте главата на цилиндъра и уплътненията на цилиндровия блок.
ВНИМАНИЕ:
• Използвайте нови гарнитури на цилиндровата глава.
• Внимавайте да не надраскате съединителната повърхност на цилиндровия блок и главата на цилиндъра.
2) Затегнете болтовете на главата на цилиндъра.
(1) Нанесете слой двигателно масло върху шайбите и резбите на болтовете.
(2) Затегнете всички болтове до 29 N⋅m (3,0 kgf-m, 22 ftlb) в азбучен ред.
След това затегнете всички болтове до 69 N⋅m (7,0 kgf-m, 51 ftlb) в азбучен ред.
(3) Развийте всички болтове на 180° в ред, обратен на монтажа, и ги развийте отново на 180°.
(4) Затегнете всички болтове до 42 N⋅m (3,9 kgf-m, 31 ftlb) в азбучен ред.
(5) Затегнете всички болтове на 80° — 90° в азбучен ред.
(6) Затегнете всички болтове на 40° — 45° в азбучен ред.
ЗАБЕЛЕЖКА:
Не затягайте болтовете повече от 45°.
(7) Допълнително затегнете болтовете (a) и (b) на 40° — 45°.
ЗАБЕЛЕЖКА:
Уверете се, че общият „ъгъл на повторно затягане“ в [предишните
две стъпки] не надвишава 90°.
Ако има нещо, което не съм включил или ако имате допълнителни въпроси, моля да ги публикувате в коментарите. Благодаря ви!
Last edited: