ДТ РАБОТИЛНИЦА

Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете член! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавяте свои собствени теми и публикации, както и да се свързвате с други членове чрез вашата лична пощенска кутия!

  • Здравейте, майстори на заваряването, кодирането и автомобилните технологии!

    Аз съм Тони Ангелчовски, създател на dtgarage.eu - вашата нова дигитална работилница. С визията за място, където можем да обменяме идеи, да се обучаваме и да растем заедно, dtgarage.eu събира любители и професионалисти от света на заваряването, автомобилите, IT и уеб кодирането.

    В dtgarage.eu, ние сме общност, която е готова да помага и подкрепя всеки свой член. Ние вярваме, че всеки от нас може да допринесе за развитието на тази платформа, независимо дали е професионалист или ентусиаст.

    Само една стъпка ви дели от това да станете част от нашата общност - регистрацията. Регистрирайте се сега и открийте света на dtgarage.eu - мястото, където можем да създаваме и растем заедно.

    Приключението започва тук. Добре дошли в DTGARAGE.EU!

subaru Самодиагностика на Субару по OBD1

Самодиагностика на Субару по OBD1

Здравейте и добре дошли в нашето пълно ръководство за самодиагностика на Субару по OBD1. Ако сте собственик на Субару автомобил, вероятно сте забелязали, че OBD1 системата може да ви предостави много полезна информация за състоянието на вашият автомобил.

Първо, дайте ни възможност да ви запознаем с OBD1 системата. OBD1 (On-Board Diagnostics 1) е първото поколение на диагностичната система, използвана от автомобилите на Субару. Тя позволява на водача да получава информация за различни аспекти на автомобила, включително двигателя, системата за изпускане, скоростната кутия и други.

Също така, е важно да се подчертае, че самодиагностика може да ви помогне да откриете проблеми, но не винаги ще можете да ги решите сами. В такива случаи, е препоръчително да се обърнете към професионалист, който има необходимите знания и опит за ремонт и поддръжка на Субару автомобили.

Накрая, редовната поддръжка и сервиз на вашия автомобил са основният начин да се гарантира неговата безопасност и дълготрайност. Не пренебрегвайте препоръките на производителя за грижа и поддръжка на вашето Субару, тъй като те са създадени, за да помогнат да запазите вашия автомобил в най-добро състояние и да предотвратите сериозни проблеми в бъдеще.

Запомнете, че самодиагностика на автомобилите има своите ограничения. Въпреки че можете да откриете някои проблеми и грешки чрез OBD1 системата, тя може да не предостави пълната картина или да открие по-сложни проблеми, които изискват професионална помощ.

Ако срещнете сериозна неизправност или проблем, никога не пренебрегвайте това и не го оставяйте без да бъде решено. Състоянието на автомобила ви е от значение за вашата безопасност и тази на другите пътници и участници в движението. Обърнете се към квалифициран механик или сервиз за Субару, който може да постави правилна диагноза и да отремонтира автомобила ви.

Не прекалявайте и не се притеснявайте твърде много от кодовете на грешките. Някои от тях могат да бъдат минорни или временни проблеми, които може да се отстранят с прости корекции. Въпреки това, в други случаи, кодовете на грешките могат да указват на сериозни и скъпи проблеми, които изискват професионална намеса.

Винаги използвайте качествени компоненти и детайли при ремонтирането на автомобила си. Това ще гарантира по-дълготрайно
и надеждно функциониране на вашия Субару автомобил. Използването на оригинални или качествено направени след замяна на детайлите и аксесоарите ще помогне да се предотвратят бъдещи проблеми и да се поддържа оптималното състояние на автомобила ви.

И накрая, бъдете внимателни и вземете предпазни мерки, когато работите по самодиагностика и ремонт на автомобила си. Носете съответните инструменти и средства за защита на ръцете и очите. Ако е необходимо, потърсете помощ или консултирайте се с професионалисти.

Съблюдаването на тези съвети и препоръки ще ви помогне да осъществявате по-ефективна самодиагностика и да се грижите по-добре за вашия Субару автомобил. Бъдете внимателни, изучавайте и научавайте постоянно за автомобилите, и се консултирайте със специалисти, когато е необходимо. Така ще поддържате своя автомобил в добро състояние и карането ще бъде приятно и безопасно.

Не забравяйте, че самодиагностика и ремонт на автомобили могат да бъдат сложни и изискват специални познания и умения. Ако не сте уверени в своите способности или не разбирате напълно процеса, е най-добре да се обърнете към професионален сервиз или механик.

Освен това, ремонтът на автомобила може да изисква специални инструменти и оборудване, които може да нямате на разположение. Не се опитвайте да използвате импровизирани или неподходящи средства, тъй като това може да доведе до повреди и сериозни проблеми.

Винаги спазвайте указанията на производителя за поддръжка и ремонт на вашия Субару автомобил. Те са разработени от професионалисти, за да ви помогнат да поддържате автомобила в най-добро състояние и да предотвратите евентуални проблеми.


И най-важното, бъдете внимателни и отговорни при управление на автомобила си. Спазвайте правилата на пътя, съобразявайте се с условията и карайте винаги със сигурност и внимание. Поддържайте своя Субару автомобил в добро състояние и редовно го проверявайте за евентуални неизправности или проблеми.


Двигател
При Субару управлението на двигателя се прави от електронен блок за управление - ECU. Той
получава информация от различни датчици и с тях следи непрекъснато работата на автомобила. Когато се
установи грешка в параметрите, получавани от някой датчик светва Check Engine или жълта лампа на
таблото с контура на двигател. За някой видове грешки - веднага след като отпадне причината за нея
лампата загасва, за други е необходимо да се изгаси двигателя и при ново запалване, ако не бъде
установена - тогава загасва, но така или иначе кода на тази грешка се запазва в паметта.
Смисълът на тази лампа е да предупреди, че има проблем по двигателя, когато свети той започва да работи
в сервизен режим, игнорирайки съответния датчик, за да може все пак да стигнем до сервиз, където да бъде
установен източника. Ако тази лампа мига - означава прекъсване в запалването и не е добре да се кара
автомобила.
Някой грешки не са особено съществени или са в резултат на някакви минали проблеми - зацапване на
датчик, слаб акумулатор... Други водят до повишен разход на гориво поради неправилна работа на
двигателя, а трети са опасни.
Затова след като светне жълтата лампа /дори и вече да е изгаснала/, проверката на грешката, ще ни спести
бъдещи проблеми.


Начините за четене на грешките

Те са два
- С тестер
- Самодиагностика

Четенето на грешки с тестер се прави в сервиз, където трябва да имат специален тестер за Субару - SSM,
защото всяка марка си има специфичен протокол, преди да преминат към стандартизирането с ОБД2. То е
за предпочитане, защото освен кодовете на грешките може да се следят и различните стойности, подавани
от датчиците и да се направи правилна диагностика - кое е източника на проблема - възможно е да е в
датчика, в проводниците до него или дори в други датчици.
За да прочетете грешките ръчно е необходимо само да свържете две букси и да проследите мигането на
Check Engine лампата.
Буксите се намират под волана вдясно, на най-дебелия сноп кабели и просто висят от снопа:
самодиаг.png


Прочитане на запаметените грешки

Първо трябва да се уверим, че Check Engine лампата работи - при включване на контакт трябва да свети
постоянно, след като запалим трябва да изгасва или да остава да свети, ако има в момента някаква грешка.
1. Уверяваме се, че колата е изключена от контакт.
2. Свързваме двете черни букси една с друга.
3. Завъртаме ключа на контакт без да запалваме!
4. Броим миганията на лампата - дълго мигане е десетици, късо мигане е единици. Ако има няколко кода то
те се въртят един след друг с малка пауза.

Например:
дълго, късо, късо, дълго, дълго, късо, късо, пауза и пак повторение на същото означава че има две грешки -
12 и 22.
Когато няма грешка мига поредица от къси светвания само:
късо, късо, късо, късо, късо....
След като запишем кодовете на грешките се изключва от контакт и се разединяват черните букси.


Самодиагностика на системите

Тази процедура е полезна, когато искаме да накараме компютъра да тества на ново всичко и да се покаже
евентуална грешка.
1. Загряваме двигателя до нормална температура
2. Изгасяме и се уверяваме че е изключено от контакт.
3. Изключваме от скорост /ръчни/ или положение P /автоматични/
4. Свързваме двете зелени букси една с друга.
5. Завъртаме ключа на контакт /без да запалваме/. Започват да се чуват различни релета как прещракват.
Лампата Check Engine трябва да свети!
6. При автоматична кутия превключваме N и пак P.
7. Плавно натискаме педала за газта до край и го отпускаме за тест на датчика за положението му.
8. Запалваме двигателя.
9. Check Engine лампата трябва да угасне. Ако не - ще започне да мига с кода на грешката, която е открита.
10. Ако угасне продължаваме с теста - трябва да преминем през различните режими * Движение поне 1
минута със скорост над 10 км/ч.
* Обороти на двигателя поне 1 минута над 2000 об/мин.
Ако лампата започне да мига с последователност от къси премигвания - грешка няма. Ако започне да мига
на къси и дълги интервали - трябва да прочетем кода на грешката по начина, описан горе.


Изтриване на грешките

Вариантите за изтриване на грешките са 3.
1. С откачане на акумулатора за 5-10 минути.
2. Чрез самодиагностиката
3. С тестер



Трябва да имаме в предвид, че при изтриване на грешките се изтрива и информацията за
самонастройка на компютъра и ще му трябва след това известно време да се адаптира отново. През това
време е възможно да е нестабилен празния ход или да не ускорява добре. Обикновено са необходими
няколко часа каране и ще се оправи. Това включва не само компютъра на двигателя, но и този на
автоматичните скорости - те също се адаптират към стила на каране! Ако не се оправи - възможно e да има

друг проблем.



Самостоятелно е най-правилно да се изтриват грешките чрез буксите за самодиагностика.
Това се прави чрез свързване и на черните, и на зелените букси! След това се изпълнява процедурата за
самодиагностика на системите, описана горе и ако няма грешки всичко запаметено ще се изчисти. По този
начин се изтриват грешките и адаптацията само на двигателя.
Това се прави задължително след подмяна на датчик или след отстраняване на причината за грешка. Целта
е да се изтрие “грешно наученото” и да се научи на ново.
Понякога е полезно да се направи и при възникнала случайна грешка - изтрива се паметта и проверяваме
периодично дали се е появила отново и при какви обстоятелства.



Кодове на грешки

Кодът на грешка указва в коя система е установен проблем. При OBD1 грешките са по-общи и може да
означават разнообразни проблеми с дадената система - грешен сигнал, липса на сигнал /с постоянно ниско
или постоянно високо ниво/, липса на захранване. Това може да се дължи както на самия датчик, така и на
проводниците между него и компютъра или дори да е в резултат на друг проблем - например грешка в Ламда
сондата при използване на АГУ най-вероятно означава твърде бедна, твърде богата смес или бавна
реакция...
11 Датчик за положение на колянов вал (за SVX десен)
Няма сигнал от датчика за положение на коляновия вал, а има от този на разпределителния вал.
12 Несработил стартер
Неправилен сигнал от ключа за запалване или повреда в стартера
13 Датчик за положение на разпределителния вал
Няма сигнал от датчика на разпределителния вал, а има за този на коляновия
14 Инжектор 1 (за всички модели а за ХТ се отнася за 1 и 2)
15 Инжектор 2 (за всички модели а за ХТ6 се отнася за 5 и 6)
16 Инжектор 3 (за всички модели а за ХТ се отнася за 3 и 4)
17 Инжектор 4 (за всички модели а за ХТ6 се отнася за 1 и 2)
18 Инжектор 5 ( за SVX)
19 Инжектор 6 (за SVX)

Установен грешен сигнал или неработещ инжектор.
21 Датчик за температура на охл течност (ECT)
Сигнал липсва или извън нормите
22 Датчик за детонации (KS)(за всички модели а за SVX десен сензор)
Сигнал липсва или извън нормите
23 Датчик за количество входящ въздух (MAF)
Сигнал липсва или извън нормите
24 Блок за управление на празен ход (IAC)
Сигнал липсва или извън нормите
25 инжектори 3 и 4 (за ХТ6)
26 Датчик за входящата температура на въздуха

Сигнал липсва или извън нормите
28 Датчик за детонации (knock sensor)(за SVX ляв сензор)
Сигнал липсва или извън нормите
29 Датчик за положение на колянов вал (за SVX ляв)
Сигнал липсва или извън нормите
31 Датчик за положение на дроселовата клапа (TPS)
Сигнал липсва или извън нормите
32 Ламбда сонда 1 (HO2S) (за всички модели а за SVX десен)
Сигнал липсва или извън нормите
33 Датчик за скорост на автомобила (VSS)
Сигнал липсва или извън нормите
34 Клапан на EGR системата
Клапанът не работи
35 Клапан на системата за улавяне на изпаренията от резервоара (EVAP)
Клапанът не работи
36 Електро магнитен клапан за засмукване на въздух (за импреза) запалителна система (за
джъсти)

Клапанът не работи
37 Ламбда сонда 2 (за SVX ляв)
Сигнал липсва или извън нормите
38 контрол на въртящия момент на двигателя (за SVX)
41 Управление на качеството на горивната смес

Корекциите на въздушно-горивната смес са извън границите или невъзможно да се коригира.
42 захранваща верига
Сигнал липсва или извън нормите
43 превключвател за затворено положение на дроселовата клапа (за джъсти)
44 Клапан на системата с турбокомпресор (Wastegate)

Клапанът не работи
45 Датчик за абсолютно атм. налягане
Сигнал липсва или извън нормите или неработещ клапан за изравняване на налягането
46 Датчик на променливия резистор
47 Изключвател на икономичния режим
49 Датчик за регулиране на CO емисии

Сигнал липсва или извън нормите
51 Датчик за разрешаване на запалване /неутрална предавка /ръчни/ или P,N - автоматични/
Сигнал липсва или извън нормите
52 Изключвател на P режим на трансмисията
Сигнал липсва или извън нормите
53 Имобилайзер
55 Датчик за температура на рециркулирания газ
56 EGR система
61 Електро магнитен клапан за контрол на горивото (за импреза)
62 Натоварване на ел. системата
63 сензор за налягането на горивото в резервоара (за импреза) или неизправност във
вентилатора на парното
65 Датчик за вакуума
85 Зарядна система
 
Last edited:
Top Bottom