ДИГИТАЛЕН СВЯТ

Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете член! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавяте свои собствени теми и публикации, както и да се свързвате с други членове чрез вашата лична пощенска кутия!

subaru 📘 Пълният Списък с Всички Subaru CEL / OBDII Кодове – Диагностика, Обяснения и Решения

📘 Пълният Списък с Всички Subaru CEL / OBDII Кодове – Диагностика, Обяснения и Решения




Добре дошли в най-пълното Subaru CEL/OBDII ръководство, създавано някога в българското онлайн пространство.

Тази тема събира на едно място абсолютно всички известни Subaru OBDII грешки – разделени, подредени и прецизно описани в модули, така че всеки собственик, механик или ентусиаст да може лесно да открие точната информация, която му е необходима.

Създадох това ръководство с ясната цел да бъде универсална справочна база за диагностика – без хаос, без разпръснати описания, без липсващи кодове. Във всяка таблица са включени:

  • точният OBDII код
  • описание на английски (EN)
  • професионално, ясно и разбираемо обяснение на български (BG)
  • групиране по системи – двигател, запалване, трансмисия, гориво, налягане, ABS, AWD, TGV и още

Работата по темата е структурирана в 13 големи модула, всеки със собствена таблица .
Тези модули покриват буквално всяка подсистема на Subaru: от простите сензори до най-сложните трансмисионни и CAN комуникации.

Тук започва твоето пътуване в света на Subaru диагностиката.
Започвам да добавям модулите – един след друг – в най-точния и изчистен формат.




Ако забележите липсващ код или искате да се добави допълнителна информация – пишете в темата. Това ръководство расте и се развива от общността, за общността.


🔵 Sensor & Position Codes (Camshaft / Crankshaft / OCV / OSV)


КодDescription (EN)Описание (BG)
P0011Camshaft Position System Performance (Bank 1)Неправилна работа на разпределителния вал - банка 1. Най-често проблем с AVCS или заседнал OCV соленоид.
P0021Camshaft Position System Performance (Bank 2)Неправилна работа на разпределителния вал - банка 2. Причини: масло, соленоиди, механичен аванс.
P0026OSV Solenoid Valve L MalfunctionНеизправност в OSV соленоида (ляв). Проблем в електрическия кръг или запушване.
P0028OSV Solenoid Valve R MalfunctionНеизправност в OSV соленоида (десен). Често се дължи на мръсно масло.
P0076OSV Solenoid Valve L Circuit LowНисък сигнал в ляв OSV соленоид – прекъсване или високо съпротивление.
P0077OSV Solenoid Valve L Circuit HighВисок сигнал – възможно късо към плюс.
P0082OSV Solenoid Valve R Circuit LowНисък сигнал в десен OSV соленоид. Често от прекъснат кабел.
P0083OSV Solenoid Valve R Circuit HighКъсо към захранване в десен OSV соленоид.
P0335Crankshaft Position Sensor Circuit MalfunctionГрешка в датчика за положение на коляновия вал. Симптоми: гаснене, труден старт.
P0336Crankshaft Position Sensor Range/PerformanceНепостоянен сигнал от CKP. Причини: замърсяване, разстояние до зъбния венец.
P0340Camshaft Position Sensor Circuit MalfunctionГрешка в CMP сензора – влияе върху синхронизация и работа на двигателя.
P0341Camshaft Position Sensor Range/PerformanceНестабилен или извън норма сигнал. Причини: масло, разтегнат ремък/верига.
P0345Camshaft Position Sensor A Circuit (Bank 2)Грешка в CMP А банка 2 – липса на сигнал или проблем в окабеляването.
P0365Camshaft Position Sensor B Circuit (Bank 1)Грешка в CMP B банка 1. Влияе върху AVCS и аванс системата.
P0390Camshaft Position Sensor B Circuit (Bank 2)Сериозен проблем със CMP B банка 2. Обикновено прекъснат кабел или дефектен сензор.
P2088OCV Solenoid Valve A Circuit Open (Bank 1)Прекъсната верига в OCV A банка 1. Соленоид или прекъснат проводник.
P2089OCV Solenoid Valve A Circuit Short (Bank 1)Късо съединение в OCV A банка 1.
P2090OCV Solenoid Valve B Circuit Open (Bank 1)Прекъсване на OCV B банка 1. Липса на управление на AVCS.
P2091OCV Solenoid Valve B Circuit Short (Bank 1)Късо в OCV B банка 1.
P2092OCV Solenoid Valve A Circuit Open (Bank 2)Прекъсване на соленоида A банка 2.
P2093OCV Solenoid Valve A Circuit Short (Bank 2)Късо в A банка 2.
P2094OCV Solenoid Valve B Circuit Open (Bank 2)Прекъсване в соленоид B банка 2.
P2095OCV Solenoid Valve B Circuit Short (Bank 2)Късо към плюс в соленоид B банка 2.


🟢 Air/Fuel, MAF, MAP, IAT, O2, A/F Sensors & Fuel Trim Codes


КодDescription (EN)Описание (BG)
P0101Mass Air Flow Circuit Range/PerformanceMAF дава некоректни стойности – проблем с въздушния поток, мръсен дебитомер или теч във входната система.
P0102Mass Air Flow Sensor Circuit Low InputНисък сигнал от MAF – често от прекъснат кабел, замърсен сензор или слаб въздушен поток.
P0103Mass Air Flow Sensor Circuit High InputMAF отчита твърде висок дебит – теч след турбото или дефектен датчик.
P0106Manifold Absolute Pressure Sensor Range/PerformanceMAP извън норма – нереални налягания във всмукателния колектор.
P0107MAP Sensor Circuit Low InputMAP подава нисък сигнал – прекъсната верига или изключен сензор.
P0108MAP Sensor Circuit High InputMAP подава твърде високо напрежение – късо или турбо/вакуум проблем.
P0111Intake Air Temperature Sensor Range/PerformanceIAT отчита нереални температури – датчикът е замърсен или дефектен.
P0112Intake Air Temperature Sensor Low InputСигналът е твърде нисък – прекъснат кабел или изваден датчик.
P0113Intake Air Temperature Sensor High InputIAT подава висок сигнал – късо съединение към +12V.
P0125Insufficient Coolant Temp for Closed LoopДвигателят не достига работна температура – често от термостат или температурен датчик.
P0128Coolant Thermostat (Coolant Temp Below Regulating Temp)Термостатът е отворен или заседнал – антифризът не загрява достатъчно бързо.
P0170Fuel Trim Malfunction (Bank 1)Адаптацията на гориво е извън норма – бедна или богата смес. Причини: вакуум течове, горивна система.
P0171System Too Lean (Bank 1)Прекалено бедна смес – най-често вакуумен теч или фалшив въздух след MAF.
P0172System Too Rich (Bank 1)Прекалено богата смес – проблем с инжектор, регулатор на гориво или замърсен MAF.
P0174System Too Lean (Bank 2)Бедна смес на банка 2 – често всмукателен теч или дефектен MAF/MAP.
P0175System Too Rich (Bank 2)Богата смес – прекомерно гориво или лошо четящ O2/MAF.
P0130O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1)Грешка в първия кислороден сензор на банка 1. Влияе силно върху AFR работата.
P0131O2 Sensor Circuit Low Voltage (B1S1)Сензорът отчита бедна смес или има прекъсване във веригата.
P0132O2 Sensor Circuit High Voltage (B1S1)Сензорът отчита богата смес или има късо към плюс.
P0133O2 Sensor Slow Response (B1S1)Бавен кислороден сензор – често за смяна или замърсен.
P0134O2 Sensor Circuit No Activity (B1S1)O2 не реагира – обикновено напълно мъртъв сензор.
P0135O2 Sensor Heater Circuit (B1S1)Изгорял нагревател на сензора – лошо загряване, грешки при студен старт.
P0136O2 Sensor Circuit (B1S2)Грешка във втория кислороден сензор – за катализатора.
P0137O2 Sensor Low Voltage (B1S2)Нисък сигнал – бедна смес или дефектен O2.
P0138O2 Sensor High Voltage (B1S2)Богата смес или късо съединение към плюс.
P0139O2 Slow Response (B1S2)Бавен сензор след катализатора – често признак за износване.
P0141O2 Sensor Heater Circuit (B1S2)Грешка в нагревателя на втория O2 сензор.
P0142 – P0165O2 Sensor Bank 1/2 Sensor 3 codesГрешки в третия кислороден сензор – силно свързани с катализатори и AFR стабилност.
P1134A/F Sensor Micro-Computer ProblemПроблем в управляващия модул на широколентовия AFR сензор – често изисква смяна на самия сензор.
P1130 – P1155A/F Sensor Circuit Range/Performance (Banks 1 & 2)Проблеми в четенето на широколентов AFR сензор – бедна/богата смес, износване или замърсяване.
P2098Post Catalyst Fuel Trim Too Lean (Bank 2)Катализаторът или O2 след него отчита бедна смес – възможен изпускателен теч.
P2099Post Catalyst Fuel Trim Too Rich (Bank 2)Прекалено богати корекции след катализатора – възможен дефектен O2 или инжектори.



🟠 Turbo, Boost, Wastegate, Bypass & Pressure Control Codes


КодDescription (EN)Описание (BG)
P0034Turbocharger Bypass Valve Control Circuit LowНисък сигнал към байпас клапана на турбото – прекъсната верига, дефектен клапан или повреден соленоид.
P0035Turbocharger Bypass Valve Control Circuit HighВисоко напрежение в управляващия кръг – често късо към +12V.
P0230Fuel Pump Controller MalfunctionГрешка в управлението на горивната помпа – може да доведе до нисък бууст и lean състояния.
P0244Wastegate Solenoid A Range/Performance (High Input)Управляващият соленоид на wastegate A дава некоректни стойности. Симптоми: презареждане, лимп режим.
P0245Wastegate Solenoid A LowНисък сигнал към соленоид A – често прекъснат кабел или лоша маса.
P0246Wastegate Solenoid A HighВисок сигнал – възможно късо към + или дефектен соленоид.
P0249Wastegate Solenoid B LowНисък сигнал в соленоид B – проблем в бууст управлението.
P0250Wastegate Solenoid B HighВисоко напрежение – подозрение за късо към плюс.
P0641Throttle Position Sensor A Power Supply CircuitTPS електрозахранване извън норма – често влияе на бууста и управлението на натоварване.
P0661Intake Manifold Tuning Valve Circuit LowНисък сигнал към клапана за променлива геометрия на всмукателя – липса на мощност при ниски обороти.
P0662Intake Manifold Tuning Valve Circuit HighВисоко напрежение – най-често късо към захранващата линия.
P0545Exhaust Gas Temp Sensor Circuit LowНисък сигнал от температурния датчик на изпускателните газове. Може да активира fail-safe.
P0546Exhaust Gas Temp Sensor Circuit HighВисок сигнал – дефектен EGT сензор или разкачен конектор.
P1312Exhaust Gas Temperature Sensor MalfunctionОбща грешка в EGT сензора. При някои модели – силно ограничава бууста.
P1544Exhaust Gas Temperature Too HighИзпускателната температура е опасно висока – може да се дължи на детонации или прекалено богата смес.
P1475Exhaust Bypass Valve Solenoid LowНисък сигнал към соленоида на bypass клапана – проблем в управлението на backpressure.
P1476Exhaust Bypass Valve Solenoid HighВисоко напрежение – вероятно късо към плюс.
P1477Exhaust Bypass Valve FunctionФункционална грешка – клапанът не се отваря/затваря правилно.
P1237Exhaust Control Valve Solenoid Low (Positive Pressure)Нисък сигнал при клапан за позитивно налягане – чести при турбо автомобили.
P1238Exhaust Control Valve Solenoid High (Positive Pressure)Късо към +12V в соленоида за позитивно налягане.
P1239Exhaust Control Valve Solenoid Low (Negative Pressure)Нисък сигнал в контролния клапан за негативно налягане.
P1240Exhaust Control Valve Solenoid High (Negative Pressure)Висок сигнал – възможен дефект или късо.
P1244Turbocharger Wastegate Solenoid A Range/Performance (Low Input)Соленоид A работи извън параметри. Симптоми: нисък бууст, мудно ускорение.
P1245Turbocharger Wastegate Solenoid A (Fail-Safe)ECU е преминал в защитен режим – загуба на бууст заради критичен проблем.
P1247Relief Valve Control Solenoid 1 LowНисък сигнал при клапан за разтоварване на налягането. Често от късо или изгорял соленоид.
P1248Relief Valve Control Solenoid 1 HighВисоко напрежение – проблем в управлението на бууста.
P1249Relief Valve Control Solenoid 2 LowНисък сигнал в соленоид 2 – може да причини непостоянен бууст.
P1250Relief Valve Control Solenoid 2 HighВисок вход – възможно късо или дефектен ECU драйвер.
P12412 Stage Twin Turbo System (Single Turbo Mode)Twin-turbo системата е заседнала в първи (single) режим – проблем в управляващите клапи.
P12422 Stage Twin Turbo System (Twin Mode)Twin режимът не се активира – проблем с клапи, налягане или вакуум.



🟣EVAP System – Purge, Vent, Pressure & Leak Detection


КодDescription (EN)Описание (BG)
P0400EGR SystemГрешка в EGR системата – проблем с рециркулацията на отработени газове.
P0420Catalyst System Efficiency Below ThresholdКатализаторът работи под норма – често от бедна/богата смес или дефектирал катализатор.
P0442EVAP Small Leak DetectedОткрит е малък теч в EVAP системата – горивна капачка, маркуч или уплътнение.
P0444Purge Control Solenoid Valve Circuit LowНисък сигнал в purge соленоида – прекъснат кабел или дефектен соленоид.
P0445Purge Control Solenoid Valve Circuit HighВисок сигнал – късо към плюс или повреден соленоид.
P0447EVAP Vent Control Circuit OpenОтворена верига на vent клапана – липса на управление от ECU.
P0448EVAP Vent Control Circuit ShortedКъсо в управляващия кръг – vent клапанът не работи.
P0451Fuel Tank Pressure Sensor Range/PerformanceДатчикът за налягане в резервоара дава нереални стойности – проблем в окабеляването или самия сензор.
P0452Fuel Tank Pressure Sensor Low InputНисък сигнал – прекъснат проводник или дефект в датчика.
P0453Fuel Tank Pressure Sensor High InputТвърде висок сигнал – възможно късо към захранване.
P0456EVAP Very Small Leak DetectedОткрит е много малък теч – най-често капачка на резервоара.
P0457EVAP Leak Detected (Fuel Cap Loose/Off)Капачката на резервоара липсва или не е затворена правилно.
P0458Purge Control Solenoid Valve Circuit LowНиско напрежение – повреда в електрическата верига на purge клапана.
P0459Purge Control Solenoid Valve Circuit HighКъсо съединение или дефектирал purge соленоид.
P1442Fuel Level Sensor Performance (Travel Distance)Неправилни стойности от нивомера – често некоректно движение на поплавъка.
P1443EVAP Vent Control Function ProblemФункционална грешка – vent клапанът не работи в допустимите диапазони.
P1446Fuel Tank Sensor Control Valve Circuit LowНисък сигнал към управлението на сензора/клапана в резервоара.
P1447Fuel Tank Sensor Control Valve Circuit HighВисок сигнал – късо към напрежение.
P1448Fuel Tank Sensor Control Valve Range/PerformanceНеправилно поведение – клапанът/сензорът не реагира правилно на ECU управление.



🔴 Misfire & Knock Sensor Codes (P0301–P0333)


КодDescription (EN)Описание (BG)
P0301Cylinder 1 Misfire DetectedПропуск в запалването на цилиндър 1 – често свещ, бобина, инжектор или вакуумен теч.
P0302Cylinder 2 Misfire DetectedПропуск в цилиндър 2 – възможни причини: запалителна система, горивна система, компресия.
P0303Cylinder 3 Misfire DetectedПропуск в цилиндър 3 – смес, инжектор, свещ или механична причина.
P0304Cylinder 4 Misfire DetectedПропуск в цилиндър 4 – често бобина, свещ или навлизане на въздух.
P0305Cylinder 5 Misfire DetectedПропуск в цилиндър 5 – при 6-цилиндрови и H6 модели; често електрически проблем.
P0306Cylinder 6 Misfire DetectedПропуск в цилиндър 6 – често инжектор, кабели или ниска компресия.
P1301Misfire Detected – High Exhaust Gas TemperatureОткрит е пропуск при висока температура на газовете – опасно за турбо и катализатори.
P1313Misfire Detected Signal Circuit HighECU отчита висок сигнал от системата за пропуски – често електрически дефект.
P1314Misfire Detected Signal Circuit LowНисък сигнал в диагностиката на пропуските – проблем в сензор или ECU вход.
P0325Knock Sensor 1 Circuit MalfunctionГрешка в детонационния сензор 1 – двигателят може да работи в защитен режим.
P0327Knock Sensor 1 Low InputНисък сигнал – често от прекъснат кабел или лоша маса.
P0328Knock Sensor 1 High InputВисок сигнал – възможно късо или прекалено чувствителен сензор.
P0330Knock Sensor 2 Circuit MalfunctionГрешка във втория детонационен сензор – често при 6-цилиндрови модели.
P0332Knock Sensor 2 Low InputНисък сигнал – повредено окабеляване или дефектен сензор.
P0333Knock Sensor 2 High InputВисоко напрежение – ECU отчита аномално поведение; често късо съединение.
 
Last edited:

🔵 MAP / Boost / Pressure / Atmospheric / Intake Sensors Codes


КодDescription (EN)Описание (BG)
P0065Air Assisted Injector Control Range/PerformanceНекоректна работа на въздушно подпомагания инжектор – влияние върху AFR и празен ход.
P0066Air Assisted Injector Control Circuit LowНисък сигнал – възможно прекъсване в управлението на системата за въздушна подпомогнато впръскване.
P0067Air Assisted Injector Control Circuit HighВисоко напрежение – вероятно късо към захранването.
P0068Manifold Pressure Sensor Range/PerformanceMAP/всмукателно налягане извън норма – често всмукателен теч или дефектен MAP.
P0106Manifold Absolute Pressure Sensor Range/PerformanceMAP подава некоректни стойности – възможен вакуумен проблем, кабели или датчик.
P0107MAP Sensor Low InputНисък MAP – прекъсната верига, изключен конектор или лоша маса.
P0108MAP Sensor High InputВисок MAP – късо към плюс или проблем с турбо налягането.
P0129Atmospheric Pressure Sensor Range/PerformanceАтмосферният датчик отчита грешни стойности – влияе на бууст и височинни корекции.
P1102Pressure Sources Switching Solenoid Valve LowНисък сигнал към клапан за превключване на налягането – проблем с бууст управлението.
P1110Atmospheric Pressure Sensor Low InputНисък сигнал от атмосферния сензор – ECU не може да коригира надморска височина.
P1111Atmospheric Pressure Sensor High InputВисок вход – често късо към +12V или дефектен сензор.
P1112Atmospheric Pressure Sensor Range/PerformanceНереални стойности от атмосферния датчик – влияе на запалване и гориво.
P1122Pressure Sources Switching Solenoid Valve HighВисок сигнал в управляващия клапан – дефектен соленоид или късо.
P1139O2 Sensor Heater Circuit Range/Performance (B1S1)Нагревателят на широколентовия O2 не работи правилно – лошо AFR при студено време.
P1140O2 Sensor Heater Circuit Range/Performance (B2S1)Същото като горното, но за банка 2 – обикновено износен нагревател.
P1141MAF Sensor Range/Performance (Low Input)MAF подава твърде ниски стойности – често мръсен сензор или всмукателен теч.
P1142Throttle Position Sensor Range/Performance (Low)TPS отчита ниски стойности – проблем в потенциометъра или кабели.
P1143Pressure Sensor Range/Performance (Low)Датчикът работи извън норма – ниски стойности на въздушно/гориво налягане.
P1144Pressure Sensor Range/Performance (High)Прекалено високи стойности – възможно късо или дефект.
P1146Manifold Pressure Sensor Range/Performance ProblemMAP работи нестабилно или извън диапазон – често при турбо коли след модификации.
P1199Differential Pressure SensorГрешка в диференциалния сензор за налягане – използва се при някои системи за EGR/EVAP.



🔵 Throttle Control / TPS / Accelerator Position / Throttle Motor Codes


КодDescription (EN)Описание (BG)
P0121Throttle Position Sensor Range/Performance ProblemTPS дава некоректни стойности – често от замърсен дросел, износен TPS или проблем в кабели.
P0122Throttle Position Sensor Low InputНисък сигнал – TPS не отчита правилно позицията, възможно прекъсване.
P0123Throttle Position Sensor High InputВисок вход – TPS дава нереално високи стойности, често при късо към плюс.
P0222Throttle Position Sensor B Low InputTPS B подава нисък сигнал – потенциален дефектен вторичен TPS канал.
P0223Throttle Position Sensor B High InputTPS B отчита твърде високо напрежение – възможно късо съединение.
P0519Idle Control System Fail-SafeСистемата за контрол на празния ход влиза в защитен режим – често замърсен дросел.
P0638Throttle Control Circuit Range/PerformanceЕлектронният дросел не работи в правилните параметри – проблем в моторчето или кабелите.
P0641Throttle Position Sensor A Power Supply CircuitЗахранването на TPS A е извън норма – нестабилно отчитане, загуба на мощност.
P1700Throttle Position Sensor Malfunction (General)Обща TPS грешка – ECU не получава стабилен сигнал от дросела.
P1708Throttle Position Sensor Low InputНисък TPS вход – често лоша маса или прекъснат кабел.
P1709Throttle Position Sensor High InputTPS дава нереално високи стойности – късо към +12V.
P1714Throttle Position Sensor Power Supply CircuitПроблем със захранването на TPS – колата влиза в „лимп“ режим.
P2100Throttle Control Motor Circuit OpenОткрито прекъсване в моторчето на дросела – дроселът не се движи.
P2101Throttle Control Motor Range/PerformanceМоторът на дросела не работи в зададения диапазон – възможно блокиране.
P2102Throttle Control Motor Low InputСлаб сигнал към моторчето – недостиг на мощност или лош контакт.
P2103Throttle Control Motor High InputВисоко напрежение – късо съединение или дефектен драйвер.
P2109Throttle Angle Sensor Closed Position ErrorДроселът не отчита правилно затворена позиция – нужда от адаптация или почистване.
P2111Throttle Valve Stuck OpenДроселовата клапа е заседнала отворена – критично, колата влиза в авариен режим.
P2122Accelerator Pedal Position Sensor D Low InputСигналът от педала (канал D) е нисък – често прекъсване в педалния модул.
P2123Accelerator Pedal Position Sensor D High InputAPPS подава твърде висок сигнал – възможно късо към +12V.
P2127Accelerator Pedal Position Sensor E Low InputКанал E отчита ниско напрежение – неработеща позиция на педала.
P2128Accelerator Pedal Position Sensor E High InputAPPS канал E дава високи стойности – електрическо късо или дефект.
P2135Throttle Position Sensor A/B CorrelationTPS A и TPS B не съвпадат – критично, често нужда от нов TPS или дроселно тяло.
P2138Accelerator Position Sensor Range/PerformanceДиапазонът на педала е некоректен – колата влиза в защитен режим, липса на газ.



⚙️ ECU / CAN / Communication / TCM / Memory / Power Supply Codes


КодDescription (EN)Описание (BG)
P0513Incorrect Immobilizer KeyИмобилайзерът не разпознава ключа – чипът или антената е дефектна.
P0562System Voltage LowНиско напрежение в системата – слаб акумулатор или лош алтернатор.
P0563System Voltage HighСвръх напрежение – дефектен регулатор на алтернатора.
P0600Improper CAN CommunicationПроблем в CAN комуникацията – модул не комуникира с ECU.
P0601ECU Memory Checksum ErrorГрешка в контролния код на ECU паметта – често изисква препрограмиране.
P0604Internal RAM ErrorГрешка в RAM паметта на ECU – сериозна хардуерна повреда.
P0605Internal ROM ErrorГрешка в ROM – ECU не може да прочете фърмуера.
P0607Throttle Control System PerformanceКритична грешка в ECU, засягаща управлението на дросела.
P0641Sensor Reference Voltage A CircuitПроблем с референтното напрежение +5V – влияе на много сензори.
P0700AT / TCM Request MIL OnАвтоматичната кутия е открила грешка и сигнализира ECU.
P0864TCM Communication Circuit Range/PerformanceTCM комуникацията е нестабилна – проблем в кабелен сноп или модул.
P0865TCM Communication Circuit LowНисък сигнал – повреден кабел или корозия в букса.
P0866TCM Communication Circuit HighВисок сигнал – често късо към захранване.
P0880TCM Power Supply CircuitTCM не получава правилно напрежение – реле или бушон.
P0882TCM Power Supply LowTCM работи при ниско напрежение – причина: акумулатор/алтернатор.
P0883TCM Power Supply HighTCM получава твърде високо напрежение – дефект в захранването.
P1590Neutral Position Switch High Input (AT)TCM отчита неправилен „Neutral“ сигнал – превключвател или кабел.
P1591Neutral Position Switch Low Input (AT)Нисък вход от неутралния превключвател – грешка в кабел или маса.
P1592Neutral Position Switch Malfunction (MT)Грешка в неутралния превключвател при ръчни скорости.
P1593TCM Communication Circuit MalfunctionTCM напълно губи връзка с ECU – критична комуникационна грешка.
P1594AT Diagnosis Input Signal Circuit MalfunctionНестабилен диагностичен вход от автоматичната кутия – смущения или прекъсване.
P1595AT Diagnosis Input Signal LowНисък сигнал – TCM не подава информация коректно.
P1596AT Diagnosis Input Signal HighВисок вход – възможно късо в диагностичния канал.
P1600Improper CAN CommunicationГрешка в комуникацията между CAN модулите – ECU губи връзка с компонент.
P1601Transmission Control Unit Communication ErrorTCU не комуникира с ECU – лош кабел, вода в буксите или дефектен модул.
P1698Engine Torque Control Signal LowНисък сигнал към системата за контрол на въртящ момент – проблем в CAN или TCM.
P1699Engine Torque Control Signal HighВисок вход – ECU получава невъзможни стойности от TCM/ABS.
P1573Communication Error (Time Over)Модул не отговаря навреме – CAN забавяне или прекъсване.
P1574Key Communication FailureГрешка в комуникацията с имобилайзерния ключ – антената може да е дефектна.
P1577Immobilizer Control Module EEPROM ErrorГрешка в EEPROM паметта на имобилайзера – нуждае се от препрограмиране.



🔵 Idle Control / RPM / Vehicle Speed Sensor (VSS) Codes


КодDescription (EN)Описание (BG)
P0500Vehicle Speed Sensor MalfunctionОсновната VSS система не подава сигнал – дефектен скоростен датчик или прекъсване в кабели.
P0501Vehicle Speed Sensor Range/Performance (Low Speed)Датчикът отчита некоректна скорост – често при ниски скорости или неправилни гуми/джанти.
P0502Vehicle Speed Sensor Low InputСлаб или липсващ сигнал от VSS – възможно разстояние между сензор/зъбен пръстен.
P0503Vehicle Speed Sensor High InputНереално високи показания – електрическа грешка или лош сензор.
P0506Idle Control System RPM Lower Than ExpectedОборотите са твърде ниски – замърсен дросел, вакуумен теч, слаб IAC контрол.
P0507Idle Control System RPM Higher Than ExpectedОборотите са твърде високи – вакуумен теч, IAC проблем или неправилен TPS сигнал.
P0508Idle Air Control System Circuit LowНисък сигнал към Idle Air системата – прекъсване в управление или дефектен клапан.
P0509Idle Air Control System Circuit HighВисоко напрежение – късо към плюс или дефектен IAC мотор.
P0512Starter Switch Circuit High InputECU отчита висок сигнал от стартера – възможен проблем с релето или ключа.
P0519Idle Control System Fail-SafeСистемата влиза в защитен режим – дроселът е замърсен или TPS не отчита правилно.
P0725Engine Speed Input Circuit MalfunctionГрешка в сигнала за обороти – ECU не получава правилен RPM от CKP/CMP или TCM.
P0726Engine Speed Input Circuit Range/PerformanceНестабилен сигнал за обороти – често при CKP/CMP проблем.



🟠 Transmission / Shift Solenoids / Gear Ratio / Torque Converter / ATF Temp / AWD


КодDescription (EN)Описание (BG)
P0700AT Control System Malfunction (General)Автоматичната кутия отчита грешка и изисква показване на MIL.
P0703Brake Switch Circuit Malfunction (AT)Грешка в стоп-сензора – влияе върху превключването и Cruise Control.
P0705AT Range Sensor Circuit MalfunctionГрешка в селектора на скоростите (PRND) – лоша букса или дефектен сензор.
P0710ATF Temperature Sensor MalfunctionГрешка в датчика за температура на маслото в автоматика.
P0712ATF Temperature Sensor Low InputНисък сигнал – прекъснат кабел или мъртъв сензор.
P0713ATF Temperature Sensor High InputВисоко напрежение – често късо към +12V.
P0715Turbine Speed Sensor Circuit MalfunctionГрешка в сензора за скорост на турбината – влияе на превключването и бууста.
P0716Turbine Speed Sensor PerformanceНекоректни обороти от турбината – приплъзване или сензорен дефект.
P0719Brake Switch Low InputНисък сигнал от спирачния превключвател.
P0720AT Output Speed Sensor Circuit HighВисок сигнал – дефектен датчик или кабелен проблем.
P0722AT Output Speed Sensor Circuit LowНисък сигнал – ECU не отчита правилна скорост на изходния вал.
P0724Brake Switch Circuit HighВисок сигнал от стоп-сензора – възможно късо.
P0731Gear 1 Incorrect RatioНеправилно предавателно отношение в 1-ва – често приплъзване.
P0732Gear 2 Incorrect RatioГрешка във 2-ра предавка – проблем с соленоид или хидравлика.
P0733Gear 3 Incorrect RatioАномалия в 3-та предавка – приплъзване, ниско налягане.
P0734Gear 4 Incorrect RatioНеправилно съотношение – често блокиращ соленоид или износен пакер.
P0735Gear 5 Incorrect RatioГрешка в предавателното отношение – проблем в хидравличния блок.
P0736Reverse Gear Incorrect RatioОбратната предавка не работи по спецификация – сериозна механична грешка.
P0741Torque Converter Clutch Circuit MalfunctionПроблем в заключването на конвертора – приплъзване, високи обороти.
P0743Torque Converter Clutch Circuit ElectricalЕлектрическа грешка в управляващия соленоид на конвертора.
P0748Pressure Control Solenoid A ElectricalЕлектрическа грешка в соленоид A за контрол на линийнoто налягане.
P0751Shift Solenoid A MalfunctionСоленоид A не превключва правилно – лепнал или повреден.
P0753Shift Solenoid A ElectricalЕлектрическо късо/прекъсване в соленоид A.
P0756Shift Solenoid B MalfunctionСоленоид B отказва – води до забавено превключване.
P0758Shift Solenoid B ElectricalЕлектрическа неизправност – късо, прекъснат кабел.
P0761Shift Solenoid C MalfunctionСоленоид C залепва или не работи.
P0763Shift Solenoid C ElectricalЕлектрическа грешка – лошо управление от TCM.
P0766Shift Solenoid D MalfunctionСоленоид D не работи в нормите.
P0768Shift Solenoid D ElectricalНедостатъчно напрежение или късо в соленоид D.
P0771Shift Solenoid E MalfunctionСоленоид E не реагира правилно – забавяне при смяна на предавки.
P0773Shift Solenoid E ElectricalЕлектрическа неизправност в соленоид E.
P07782–4 Brake Pressure Solenoid MalfunctionСоленоидът за спирачен пакет 2–4 работи неправилно – хидравличен проблем.
P07852–4 Brake Timing Solenoid CircuitГрешка във времето на соленоида за спирачния пакет 2–4.
P0801Reverse Inhibit Control CircuitГрешка в системата, която блокира включването на задна при движение.
P0817PN Signal Output CircuitПроблем в P/N сигнала към ECU – колата може да не пали.
P0864TCM Communication Range/PerformanceTCM комуникацията е нестабилна – грешка CAN/захранване.
P0865TCM Communication LowНисък комуникационен сигнал – прекъсване или корозия.
P0866TCM Communication HighВисоко напрежение – често от късо към захранване.
P1710Torque Converter Turbine Speed Sensor 2 CircuitГрешка във вторичния турбинен сензор – засяга смяната на предавки.
P1716ATF Temperature Sensor 2 LowНисък сигнал от втория ATF сензор.
P1717ATF Temperature Sensor 2 HighВисок сигнал – възможно късо или прегряване.
P1718AT CAN Communication CircuitГрешка в CAN комуникацията за автоматичната трансмисия.
P1719ECU Communication CircuitЛипса на комуникация между ECU и AT модула.
P1817Sports Mode Switch CircuitГрешка в бутона за Sport режим – лош контакт или прекъсване.



🟤 ABS / AWD / Wheel Speed / Differential Codes


КодDescription (EN)Описание (BG)
P1870Front Left ABS Sensor SignalЛипсва или е нестабилен сигнал от ABS датчика на предно ляво колело – често замърсяване или повреден сензор.
P1871Front Right ABS Sensor SignalГрешка в сигнала от предно дясно ABS колело – кабели, ръжда по пръстена или лош сензор.
P1872Rear Left ABS Sensor SignalПроблем в ABS сензора на задно ляво колело – риск от деактивиране на ABS/AWD системи.
P1873Rear Right ABS Sensor SignalГрешен/липсващ сигнал от задно дясно ABS колело – често от замърсен магнитен пръстен.
P1874Rear Diff Oil Temperature Switch CircuitДатчикът за температура на задния диференциал отчита неправилно – може да активира защитен режим.
P1875Center Differential CircuitГрешка в управлението на централния диференциал – проблем в duty solenoid или окабеляване.
P1876Not Suitable Diameter TyreГуми с различен диаметър са отчетени – критично за Subaru AWD. Може да причини повреди в диференциалите.
P1780 (ако присъства)AWD Duty Solenoid C MalfunctionГрешка в Duty Solenoid C – AWD системата може да премине в FWD-only режим.
P1880 (ако присъства)DCCD Control ErrorГрешка в управлението на Driver Controlled Center Diff (STI модели).



🟢 Fuel System / Injectors / Fuel Pressure / Temperature Sensors / TGV


КодDescription (EN)Описание (BG)
P0181Fuel Temperature Sensor A PerformanceДатчикът за температура на горивото дава извънредни стойности.
P0182Fuel Temperature Sensor A Low InputНисък сигнал – прекъснат кабел или дефектен температурен датчик.
P0183Fuel Temperature Sensor A High InputВисок сигнал – късо съединение към +12V или дефектен сензор.
P0196Oil Temperature Sensor Range/PerformanceДатчикът за температура на маслото отчита некоректно – възможно замърсяване или износване.
P0197Oil Temperature Sensor Low InputНисък вход – липса на сигнал от температурния датчик за масло.
P0198Oil Temperature Sensor High InputВисоко напрежение – вероятно късо.
P0230Fuel Pump ControllerГрешка в управлението на горивната помпа – недостатъчно или прекомерно налягане.
P0261Injector Circuit Low – Cylinder 1Нисък сигнал към дюзата на цилиндър 1 – лош контакт или дефект.
P0264Injector Circuit Low – Cylinder 2Слаб сигнал към дюза 2 – възможно прекъсване.
P0267Injector Circuit Low – Cylinder 3Прекъсване или лошо управление на дюза 3.
P0270Injector Circuit Low – Cylinder 4Дюза 4 не получава правилен сигнал – лоша маса или кабел.
P1152O2 Sensor Range/Performance Low – B1S1Сензор 1 банка 1 отчита бедна смес – често от проблем в горивната система.
P1153O2 Sensor Range/Performance High – B1S1Богата смес – ECU отчита прекомерно гориво.
P1154O2 Sensor Range/Performance Low – B2S1Бедна смес на банка 2 – теч във въздух или слаб инжектор.
P1155O2 Sensor Range/Performance High – B2S1Богата смес банка 2 – възможен теч на инжектор или лош регулатор.
P1160Return Spring FailureПружината в механизма на дросела/клапан не връща правилно.
P1199Differential Pressure SensorГрешка в диференциалния датчик – използва се в EVAP/EGR/въздух/гориво системи.
P1282PCV System Open CircuitОтворена верига в PCV системата – проблем в клапана или маркучите.
P1086Tumble Generator Valve 2 – Sensor LowTGV банка 2 – нисък сигнал от позиционния сензор.
P1087TGV 2 – Sensor HighTGV банка 2 отчита твърде висока стойност – възможно късо.
P1088TGV 1 – Sensor LowTGV банка 1 – нисък вход.
P1089TGV 1 – Sensor HighTвърде висок вход – дефектен датчик или кабел.
P1090TGV System 1 – Valve OpenTGV клапанът е заседнал в отворено положение – влияе на студения старт.
P1091TGV System 1 – Valve ClosedTGV банка 1 е заседнал затворен – лош низкооборотен отклик.
P1092TGV System 2 – Valve OpenTGV банка 2 е блокирал отворен.
P1093TGV System 2 – Valve CloseБанка 2 е заседнала затворена.
P1094TGV Signal 1 Circuit Malfunction (Open)Отворена верига в позиционния датчик на TGV 1.
P1095TGV Signal 1 Circuit Malfunction (Short)Късо съединение в TGV 1 – дефектна инсталация.
P1097TGV Signal 2 Circuit Malfunction (Short)Късо в позиционния датчик на TGV 2.
P1230Fuel Pump Control CircuitECU не може да контролира горивната помпа – често релето или управляващият модул.
P1235Intake Control Valve Solenoid LowНисък сигнал в соленоида за всмукателния контрол.
P1236Intake Control Valve Solenoid HighВисок сигнал – повреда или късо.
P1237Exhaust Control Valve Solenoid LowНисък вход в соленоида за изпускателния контрол.
P1238Exhaust Control Valve Solenoid HighВисок сигнал – често късо към плюс.
P1239Exhaust Control Valve Solenoid Low (Negative Pressure)Проблем в клапана за негативно налягане.
P1240Exhaust Control Valve Solenoid High (Negative Pressure)Високо напрежение – дефектно управление.



⚫ Rare / Misc / EGR / PCV / EVAP / EGT / Exhaust Bypass Codes


КодDescription (EN)Описание (BG)
P0400EGR System MalfunctionГрешка в системата за рециркулация на газовете – често запушен EGR или дефектен клапан.
P0420Catalyst System Efficiency Below ThresholdКатализаторът е с ниска ефективност – често проблемен кат или изпускателни течове.
P0442EVAP Small Leak DetectedМалък теч в EVAP – капачка на резервоара, маркуч или клапан.
P0444Purge Control Solenoid LowНисък сигнал – purge соленоидът не работи или е прекъснат.
P0445Purge Control Solenoid HighВисоко напрежение – късо към +12V в purge управлението.
P0447EVAP Vent Control Circuit OpenОтворена верига в EVAP вентила – ECU не може да управлява обезвъздушаването.
P0448EVAP Vent Control ShortКъсо в EVAP клапана – често води до постоянен EVAP код.
P0451Fuel Tank Pressure Sensor PerformanceДатчикът за налягане в резервоара отчита некоректно.
P0452Fuel Tank Pressure Sensor Low InputНисък сигнал – повреден сензор или прекъснат кабел.
P0453Fuel Tank Pressure Sensor High InputВисок вход – често късо към захранване.
P0456EVAP Very Small LeakМного малък теч – обикновено капачката на резервоара (класически Subaru код).
P0457Fuel Cap Loose/OffКапачката на резервоара липсва или е разхлабена.
P0458Purge Control Solenoid LowНисък вход към purge соленоида.
P0459Purge Control Solenoid HighВисок вход – соленоидът е в късо съединение.
P0545Exhaust Gas Temperature Sensor LowEGT датчикът отчита твърде ниска стойност – дефект или прекъсване.
P0546Exhaust Gas Temperature Sensor HighВисока стойност – често прегряване или късо.
P1312Exhaust Gas Temperature Sensor MalfunctionEGT датчикът дава ненадеждни данни – възможно прекъсване.
P1475Exhaust Bypass Valve Solenoid LowНисък сигнал към соленоида на изпускателния bypass клапан.
P1476Exhaust Bypass Valve Solenoid HighВисоко напрежение – късо или дефектно управление.
P1477Exhaust Bypass Valve FunctionКлапанът не се отваря/затваря правилно – механично блокиране или вакуумен проблем.
P1480Cooling Fan Relay 1 HighУправляващото реле на перката дава висок сигнал – електрическа грешка.
P1491Positive Crankcase Ventilation (Blow-by) ProblemГрешка в PCV/Blow-by системата – налягането се повишава, често от запушен PCV клапан.
P1492EGR Solenoid #1 Low InputНисък сигнал към EGR соленоид #1.
P1493EGR Solenoid #1 High InputВисок вход – соленоид 1 е в късо.
P1494EGR Solenoid #2 Low InputЕGR соленоид #2 – нисък сигнал.
P1495EGR Solenoid #2 High InputВисок вход – електрическа грешка.
P1496EGR Solenoid #3 / #4 Low InputСоленоидите за EGR управляват неправилно – ниско напрежение.
P1497EGR Solenoid #3 / #4 High InputВисоки стойности – късо съединение.
P1507Idle Control System Fail-SafeПроблем с празния ход – ECU влиза в защитен режим.
P1518Starter Switch Low InputСлаб сигнал от стартера – дефектно реле или ключ.
P1521Brake Switch Range/PerformanceНестабилен вход от стоп-сензора – влияе на превключване и круиз-контрол.
P1560Backup Voltage Circuit MalfunctionПроблем в резервното захранване на ECU – слаба батерия или реле.
P1570Antenna Problem (Immobilizer)Антената на имобилайзера не чете ключа правилно.


Ако забележите липсващ код или искате да се добави допълнителна информация – пишете в темата. Това ръководство расте и се развива от общността, за общността.

 
Тони, виждам, че си подготвил изчерпателна таблица по темата за сензорите за налягане и техните кодове за грешка. Това е отличен начин да се представи информацията, тъй като е конкретна и лесна за разбиране.

Изглежда, че си обхванал целия спектър от сензори, включително MAP, въздушно подпомагане на инжекторите и датчика за атмосферно налягане. Твоят списък е особено полезен, тъй като обяснява как всяка грешка може да се отрази на работата на автомобила.

Ако някой има проблеми с автомобила си и забележи един от тези кодове на грешка, тази информация ще му помогне да разбере какво може да е причинило проблема и къде да потърси решение.

Във връзка с това, може би е добра идея да добавим и някаква обща информация за това как да се диагностицират и отстранят такива проблеми. Какво мислиш за това?
 
Благодаря
Както винаги точно и ясно
Благодаря! Темата е основата на пълното Subaru CEL ръководство.
Модулите със самите кодове вече са структурирани, но ще продължа да добавям още информация – допълнителни обяснения, общи решения, SSM параметри и полезни детайли, за да бъде ръководството максимално завършено.
 
Тони, впечатлява ме усилието ти да вкараш колкото се може повече информация в това ръководство. Съществуват много места, където можеш да попаднеш на разни кодове и технически детайли, но рядко къде можеш да откриеш цялостна картина, с обяснения и разбираеми решения.

Според мен, това което правиш, е като да сглобяваш пъзел - намираш всички частици и ги свързваш заедно, за да се получи добре разбираема и функционална картина. Има някаква хармония в тази работа, нещо като да си майстор заварчик - внимателно свързваш всички части и създаваш красиво завършена цялост.

Продължавай в същия дух и с нетърпение очаквам да видя крайния резултат.
 
Top Bottom
🛡️ Този сайт използва аналитични инструменти за подобряване на потребителското изживяване. Никакви лични данни не се събират. С продължаването си в Потока приемаш тази философия на прозрачност и уважение.