Tesla и нейният Cybercab – технология или просто PR шоу?
Визуализация от Aiflux (Тони Ангелчовски), създадена с помощта на AI инструменти. Тази уникална иронична творба е създадена специално за тази статия, отразяваща саркастичния поглед към технологичните обещания на бъдещето. Моля, не използвайте изображението без мое съгласие – всяко кликване и споделяне заслужава уважение към творчеството!
Какво ме накара да напиша тази статия?
Мъск се хвали с автономното шофиране на Tesla от години, но ето едно малко, „незначително“ детайлче – колите им се нуждаят от намеса на водач на всеки 13 мили! Така че, ако сте мечтали за релаксиращо пътуване без ръце на волана, забравете го. А най-забавното е, че воланът дори няма да е там! Може би Tesla очаква да шофираме тези коли телепатично?
И като говорим за шеги, нека не забравяме огромните жертви, които Tesla направи в името на този „технологичен напредък“. Забравете батериите, забравете удобните и ефективни автомобили, които някога направиха Tesla популярна. Всичко беше изхвърлено в полза на AI и самоуправляващите се превозни средства, които – нека си го кажем – не могат да се оправят дори с обикновен светофар. Мъск и компания залагат всичко на тази карта и, ако питате мен, резултатът ще бъде катастрофален.
А ако мислите, че това е най-лошото, изчакайте да чуете за „вълнуващите“ демонстрации на събитието. На сцената не беше просто Cybercab – Мъск извади цял „Robovan“, който изглежда като нещо, което би карал диктатор в антиутопично бъдеще. На всичко отгоре, имаше и малка армия от роботи Optimus, които... наливаха питиета. Да, точно така – роботи, които сервират напитки. Ако това е бъдещето на Tesla, то аз ще мина на колело.
Мъск може и да ни говори за пълна автономия на шофирането до 2026 г., но не забравяйте, че от години слушаме едни и същи обещания. И този път нямаше никакви данни, които да подкрепят думите му. Виждали сме този филм и преди. Вместо да видим нещо реално – да кажем, данни за безопасност, доказващи, че Cybercab няма да се забие в първата улична лампа – ние получихме големи приказки и никаква същина. Така че, ако сте планирали да си купите Cybercab, предлагам ви да изчакате... може би завинаги.
Нека се върнем на един от най-големите проблеми, които изникват – безопасността. В момента Tesla разчита само на зрителни камери за навигация. Звучи страхотно, нали? Е, не съвсем. Докато останалите компании залагат на лидари и други сензори, които осигуряват резервни данни, ако нещо се обърка, Tesla са решили да разчитат на няколко камери и на някаква магическа комбинация от кодове. Искам да видя как това ще помогне при тежка мъгла или дъжд! Дори собствените инженери на компанията предупреждават, че този подход е опасен, но Мъск явно не се притеснява. Защо ли? Може би защото самият той няма да кара тези коли.
И това не е всичко – Cybercab трябва да стане масов продукт до 2027 г., но дори и ако Мъск успее да го пусне на пазара, това ще е тотален хаос. Представете си градовете, пълни с тези роботи на четири колела, които се блъскат на всяка крачка. Защо? Защото софтуерът, който ги управлява, просто не е достатъчно добър. Според трета страна, в сегашния си вид, този софтуер може да издържи 1300 мили преди да предизвика катастрофа. Не е нужно да сте математик, за да разберете, че това са около 30 катастрофи на година на автомобил. За сравнение, едно обикновено такси катастрофира средно веднъж на всеки 25 години.
И като говорим за бизнес моделите, Мъск реши, че няма нужда самата Tesla да управлява тези коли. Вместо това, той иска да ги продаде на хора, които ще ги пускат под наем. Звучи разумно, нали? Освен ако не се замислите за всички правни и логистични проблеми, които това носи. Кой ще носи отговорност при катастрофа? Кой ще поддържа тези коли чисти и изправни? И защо някой град би позволил такива превозни средства по улиците си, ако няма как да гарантира безопасността на гражданите? Мъск мисли за Cybercab като за панацея, но реалността е съвсем друга.
Не е изненада, че след цялото това шоу акциите на Tesla се сринаха с 60 милиарда долара. Дори най-верните фенове на компанията започнаха да се съмняват в бъдещето й. Институционални инвеститори като Morgan Stanley побързаха да продадат акциите си, защото осъзнаха, че Tesla просто не може да изпълни обещанията си.
И така, накъде върви Tesla? В момента изглежда, че компанията е насочена право към технологичния гроб, докато Илон Мъск ще гледа отстрани и ще търси следващия си проект. Cybercab няма да бъде спасителят на Tesla – той ще бъде последният гвоздей в ковчега.
И така, ще видим ли някога обещанията на Мъск да се сбъднат?
Тази статия е написана от Тони Ангелчовски
и е публикувана ексклузивно във форума на DT Garage. Всички права запазени. Забранено е копиране или разпространение без писмено разрешение на автора.
Знаете ли, че работим 24x7, за да ви предоставим най-актуалните статии и уроци? Останете с нас за още!
Визуализация от Aiflux (Тони Ангелчовски), създадена с помощта на AI инструменти. Тази уникална иронична творба е създадена специално за тази статия, отразяваща саркастичния поглед към технологичните обещания на бъдещето. Моля, не използвайте изображението без мое съгласие – всяко кликване и споделяне заслужава уважение към творчеството!
Какво ме накара да напиша тази статия?
Оставете на Tesla да организира шоу, което изглежда по-зле от съвременен холивудски филм. Събитието „We, Robot“ беше поредното обещание на Илон Мъск, което няма никакъв шанс да се сбъдне. Cybercab? Ах, този двуместен „автомобил“. Или по-точно – двуместен робот без волан, без педали и уж „напълно автономен“. Само за $30,000, разбира се. Страхотна сделка, нали? Е, не съвсем. Може би се питате: „Какъв е проблемът?“ Проблемът е, че тази кола ще има нужда от повече човешка намеса, отколкото баба ми в кухнята с нова рецепта!От известно време наблюдавам как Tesla и Илон Мъск успяват да събират неимоверно внимание и да вдъхновяват цели армии от последователи. И няма как да отрека – в началото и аз бях впечатлен. Кой не би се възхитил на идеята за самоуправляващи се коли и футуристични роботи? Но след последното събитие на Tesla, „We, Robot“, осъзнах, че в реалността нещата стоят доста по-различно. Колкото и да ни се иска да вярваме в светлото технологично бъдеще, няма как да пренебрегнем фактите – и това ме накара да седна и да напиша тази статия. Истината трябва да бъде казана.
Мъск се хвали с автономното шофиране на Tesla от години, но ето едно малко, „незначително“ детайлче – колите им се нуждаят от намеса на водач на всеки 13 мили! Така че, ако сте мечтали за релаксиращо пътуване без ръце на волана, забравете го. А най-забавното е, че воланът дори няма да е там! Може би Tesla очаква да шофираме тези коли телепатично?
И като говорим за шеги, нека не забравяме огромните жертви, които Tesla направи в името на този „технологичен напредък“. Забравете батериите, забравете удобните и ефективни автомобили, които някога направиха Tesla популярна. Всичко беше изхвърлено в полза на AI и самоуправляващите се превозни средства, които – нека си го кажем – не могат да се оправят дори с обикновен светофар. Мъск и компания залагат всичко на тази карта и, ако питате мен, резултатът ще бъде катастрофален.
А ако мислите, че това е най-лошото, изчакайте да чуете за „вълнуващите“ демонстрации на събитието. На сцената не беше просто Cybercab – Мъск извади цял „Robovan“, който изглежда като нещо, което би карал диктатор в антиутопично бъдеще. На всичко отгоре, имаше и малка армия от роботи Optimus, които... наливаха питиета. Да, точно така – роботи, които сервират напитки. Ако това е бъдещето на Tesla, то аз ще мина на колело.
Мъск може и да ни говори за пълна автономия на шофирането до 2026 г., но не забравяйте, че от години слушаме едни и същи обещания. И този път нямаше никакви данни, които да подкрепят думите му. Виждали сме този филм и преди. Вместо да видим нещо реално – да кажем, данни за безопасност, доказващи, че Cybercab няма да се забие в първата улична лампа – ние получихме големи приказки и никаква същина. Така че, ако сте планирали да си купите Cybercab, предлагам ви да изчакате... може би завинаги.
Нека се върнем на един от най-големите проблеми, които изникват – безопасността. В момента Tesla разчита само на зрителни камери за навигация. Звучи страхотно, нали? Е, не съвсем. Докато останалите компании залагат на лидари и други сензори, които осигуряват резервни данни, ако нещо се обърка, Tesla са решили да разчитат на няколко камери и на някаква магическа комбинация от кодове. Искам да видя как това ще помогне при тежка мъгла или дъжд! Дори собствените инженери на компанията предупреждават, че този подход е опасен, но Мъск явно не се притеснява. Защо ли? Може би защото самият той няма да кара тези коли.
И това не е всичко – Cybercab трябва да стане масов продукт до 2027 г., но дори и ако Мъск успее да го пусне на пазара, това ще е тотален хаос. Представете си градовете, пълни с тези роботи на четири колела, които се блъскат на всяка крачка. Защо? Защото софтуерът, който ги управлява, просто не е достатъчно добър. Според трета страна, в сегашния си вид, този софтуер може да издържи 1300 мили преди да предизвика катастрофа. Не е нужно да сте математик, за да разберете, че това са около 30 катастрофи на година на автомобил. За сравнение, едно обикновено такси катастрофира средно веднъж на всеки 25 години.
И като говорим за бизнес моделите, Мъск реши, че няма нужда самата Tesla да управлява тези коли. Вместо това, той иска да ги продаде на хора, които ще ги пускат под наем. Звучи разумно, нали? Освен ако не се замислите за всички правни и логистични проблеми, които това носи. Кой ще носи отговорност при катастрофа? Кой ще поддържа тези коли чисти и изправни? И защо някой град би позволил такива превозни средства по улиците си, ако няма как да гарантира безопасността на гражданите? Мъск мисли за Cybercab като за панацея, но реалността е съвсем друга.
Не е изненада, че след цялото това шоу акциите на Tesla се сринаха с 60 милиарда долара. Дори най-верните фенове на компанията започнаха да се съмняват в бъдещето й. Институционални инвеститори като Morgan Stanley побързаха да продадат акциите си, защото осъзнаха, че Tesla просто не може да изпълни обещанията си.
И така, накъде върви Tesla? В момента изглежда, че компанията е насочена право към технологичния гроб, докато Илон Мъск ще гледа отстрани и ще търси следващия си проект. Cybercab няма да бъде спасителят на Tesla – той ще бъде последният гвоздей в ковчега.
И така, ще видим ли някога обещанията на Мъск да се сбъднат?
Аз лично съм скептичен. Колкото и да обичаме новите технологии, нека не забравяме, че реалността често има неприятния навик да разваля най-грандиозните мечти. А що се отнася до Tesla съмнявам се, че Cybercab ще бъде нещо повече от красива приказка за бъдещето, което никога няма да дойде.
От мен, автора – наблюдавам, чакам, и надявам се, че един ден ще мога да пиша по-позитивна статия за бъдещето на Tesla.
Тази статия е написана от Тони Ангелчовски
и е публикувана ексклузивно във форума на DT Garage. Всички права запазени. Забранено е копиране или разпространение без писмено разрешение на автора.
Знаете ли, че работим 24x7, за да ви предоставим най-актуалните статии и уроци? Останете с нас за още!
Last edited: