ДТ РАБОТИЛНИЦА

Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете член! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавяте свои собствени теми и публикации, както и да се свързвате с други членове чрез вашата лична пощенска кутия!

  • Здравейте, майстори на заваряването, кодирането и автомобилните технологии!

    Аз съм Тони Ангелчовски, създател на dtgarage.eu - вашата нова дигитална работилница. С визията за място, където можем да обменяме идеи, да се обучаваме и да растем заедно, dtgarage.eu събира любители и професионалисти от света на заваряването, автомобилите, IT и уеб кодирането.

    В dtgarage.eu, ние сме общност, която е готова да помага и подкрепя всеки свой член. Ние вярваме, че всеки от нас може да допринесе за развитието на тази платформа, независимо дали е професионалист или ентусиаст.

    Само една стъпка ви дели от това да станете част от нашата общност - регистрацията. Регистрирайте се сега и открийте света на dtgarage.eu - мястото, където можем да създаваме и растем заедно.

    Приключението започва тук. Добре дошли в DTGARAGE.EU!

заваряване Кратко описание на заваряване на неръждавейка(неръждаема стомана)

toni

Administrator
Staff member
Кратко описание на заваряване на неръждавейка(неръждаема стомана)

Всички стомани легирани с надкритичните 12% съдържание на хром им осигурява свойството корозионоустойчивост. Хромовите неръждаеми стомани могат да бъдат разделени на три вида в зависимост от съдържанието на хром: Х13, Х17, Х27. В зависимост от съдържанието на хром, стоманите имат феритна, феритно-мартензитна или мартензитна структура. За постигане на по-висока механична и корозионна устойчивост се добавя достатъчно количество никел, което превръща структурата на стоманата в аустенитна. За да се избегне появата на хромови карбиди (понижават корозионната устойчивост на стоманите), по време на заваряване , процесът трябва да се извършва, като се заварява с възможната най-малка линейна енергия. Освен това металът на шева се легира с елементи като титан и ниобий, които са по-силно карбидообразуващи в сравнение с хрома и по този начин пречат на отделянето на хромови карбиди. След заваряване тези стомани се подлагат на отгряване при 900°С. При заваряване на аустенитните хром-никелови стомани (Х18Н8 и Х25Н20), подобно на високо хромовите стомани, трябва да се избягва прегряването на основния метал, а металът на шева да се легира с карбидообразуващи елементи.
 
Top Bottom