ДТ РАБОТИЛНИЦА

Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете член! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавяте свои собствени теми и публикации, както и да се свързвате с други членове чрез вашата лична пощенска кутия!

  • Здравейте, майстори на заваряването, кодирането и автомобилните технологии!

    Аз съм Тони Ангелчовски, създател на dtgarage.eu - вашата нова дигитална работилница. С визията за място, където можем да обменяме идеи, да се обучаваме и да растем заедно, dtgarage.eu събира любители и професионалисти от света на заваряването, автомобилите, IT и уеб кодирането.

    В dtgarage.eu, ние сме общност, която е готова да помага и подкрепя всеки свой член. Ние вярваме, че всеки от нас може да допринесе за развитието на тази платформа, независимо дали е професионалист или ентусиаст.

    Само една стъпка ви дели от това да станете част от нашата общност - регистрацията. Регистрирайте се сега и открийте света на dtgarage.eu - мястото, където можем да създаваме и растем заедно.

    Приключението започва тук. Добре дошли в DTGARAGE.EU!

Audi UR S1 Audi Quattro UR S1

Ауди quattro е спортно купе на Ауди. Това е първият автомобил, произведен в над 500 бройки, с постоянно задвижване на четирите колела. Ауди нарича този тип задвижване, а оттам и името на модела, quattro, което на италиански означава "четири". В периода 1980 - 1991 г. са произведени общо 11.452 екземпляра Ауди quattro. Днес цената на запазен екземпляр варира от 80-100 хиляди евро.
Audi Quattro.jpg

Още в средата на 60-те години са произведени шосейни автомобили с постоянно задвижване на четирите колела от Фъргюсън, но те са сравнително малко на брой и нямат особен успех, като например Йенсен FF (320 екземпляря) и Форд Зефир (22 екземпляра за британската полиция).
По време на тестове във Финландия през 1977 г., ръководителят на отдела за тестове Йорг Бензингер установява, че придружаващият автомобил, каран от него - джип Фолксваген Илтис със задвижване на четирите колела, произвеждан предимно за армията - е по-бърз в зимни условия дори от тестваните лимузини. След края на тестовете Бензингер убеждава шефовете си да започне разработването на прототип на базата на Ауди 80, в който да използва постоянно задвижване 4х4. През 1978 г. готовият прототип е представен на ръководството наФолксваген АД по време на тестове на зимни гуми и вериги в Австрия. Прототипът успява да изкачи заснеженият наклон с летни гуми. През лятото на същата година се провежда друг тест, в който прототипът единствен от всички други автомобили успява да изкачи мокра ливада с голям наклон. Скоро след това е дадена зелена светлина за серийното производство. Официалното представяне на Ауди quattro пред широка публика става на автомобилния салон в Женева през март 1980 г. Автомобилът е описан като сензация в пресата по целия свят.

Характeристики
Каросерията на Ауди quattro е базирана на тази на Ауди Coupé, което от своя страна представлява модифицирано Ауди 80 с две врати и полегата задница. Оптически Ауди quattro се различава от Ауди Coupé със своите по-широки калници, по-обемни брони и заден спойлер.
През различните години на производство не са правени генерални промени във визията на колата. В интериора аналоговите инструменти са заменени от дигитални със зелен цвят през 1983 г., а през 1988 г. цветът става оранжев. От 1985 г. арматурното табло, кормилото и централната конзола са с променен дизайн. Външно, двойните фарове са заменени от единични през 1983 г. Моделът от 1985 г., който се води като фейслифт модел, фаровете отново са с променен дизайн, както и решетката и други детайли.

Двигатели
Любители на марката често наричат колите WR quattro, MB quattro, WX quattro и RR (или 20V) quattro. Това са заводсите обозначения на различните двигатели. Всички те са петцилиндрови редови турбодвигатели.
Модел Години Обем Мощност Ауди quattro WR 1980-1987 2144 cm³ 147 kW (200 к.с.) Ауди quattro WX 1984-1988 2144 cm³ 119 kW (162 к.с.) Ауди quattro MB 1987- 2226 cm³ 147 kW (200 к.с.) Ауди quattro RR (20V) 1989-1991 2226 cm³ 162 kW (220 к.с.)

Варианти
Audi Sport quattro
Audi Quattro1.jpg



През 1984 г. на пазара се появява моделът Ауди Sport quattro. Той е наричан Късия, защото междуосието му е скъсено с 32 сантиметра. Причината за пускането на Ауди Sport quattro в продажба е участието на състезателен модел на негова база в клас Б на Световния рали шампионат. Едно от изискванията за участие в този клас е моделът да бъде произведен в минимум 200 броя. Затова на пазара се появяват 220 "цивилни" Ауди Sport quattro. Смята се, че това е най-добрата рали кола от клас Б.

Ауди Sport quattro S1
Audi Quattro2.jpg


Ауди Sport quattro S1 е наследникът на Sport quattro. Произведени са 20 екземпляра, които са предназначени за заводския отбор на Ауди. Ауди Sport quattro S1 Pikes Peak е топ-версията на модела. Има 600 к.с. и множество спойлери. С този модел Валтер Рьорл печели състезанието Пайкс Пийк Интернешънъл Хил Клаймб с рекордно време.

Модели, произведени от други фирми
Audi Quattro3.jpg

Фирмата Трезер, освнована от Валтер Трезер, създава няколко кабриолета с твърд покрив. Друга фирма, Арц, произвежда няколко различни варианта Ауди quattro, сред които и комби версия, както и лимузина на базата на Ауди 80, но с оптиката и техниката на Ауди quattro. Французите от ROCпроизвежда няколко бройки Ауди quattro с повече от десет сантиметра по-висок покрив за участие в Рали Дакар през 1984/1985.
 
Top Bottom