


Диагностична Таблица – Индикаторни Лампи на Toyota Sequoia / Tundra
Тази таблица е адаптирана от официален сервизен бюлетин на Toyota (Tundra/Sequoia, 2013)
и е предназначена за бързо тълкуване на комбинации от светнати или мигащи лампи:
Check Engine, VSC, Traction, Brake, ABS, 4HI, 4LO, TPMS





Check | VSC | TRAC | Brake | ABS | 4Hi | 4Lo | TPMS | Описание на Проблема |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | Ниско налягане в гумите |
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | Повреден TPMS сензор (мига 90 сек., после свети постоянно) |
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | MAF сензор – неправилен монтаж или замърсяване |
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | Проблем при превключване на 4WD (актуатор/позиция) |
2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | Заседнал актуатор или несъответствие в позиционен сензор |
1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | AIP система (вторичен въздушен инжекцион) – грешка в клапани |
1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | Неизправност в стоп машинка (brake switch) |
1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | ABS грешка – повреден сензор на колело |
1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | VSC ECU – AIP връзка или дефект в комуникацията |
2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | Трансфер кейс или лош контакт към 4WD ECU |
1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | Късо съединение или стопен предпазител на ECU-IG |
1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | P0174 – твърде бедна смес, пропуск във въздуха |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | Тест режим на 4HI / нормална калибрация |
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | Включване на 4LO – нормално мигане (режим на превключване) |
2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | Неидентифицирана комбинация – препоръчва се ECU Reset |
Тълкуване на Светлините при Движение
• Мигащ 4LO по време на движение = режимът се активира/деактивира (нормално поведение).
• Ако Check Engine започне да мига при включване на 4LO → ECU не разпознава позицията на трансфер кейса.
• Постоянно светещ Check + VSC = активна грешка в 4WD ECU или сензор за скорост.
• Мигащ VSC/TRAC = временно деактивиране поради сработила ABS или ESP функция.
• ABS + Brake + VSC = възможна загуба на захранване към модула (често предпазител ECU-IG 7.5A).
• Няма лампи, но системата не включва 4LO = заседнал актуатор – извърши Cycling (ON → N → 4LO → N → 4HI).
┌──[DTGarage@DiagMatrix]
│ trace: [4WD.light.codes.parser]
└─> echo "Не всяка лампа е враг – някои просто ти шепнат да мислиш по-дълбоко."



Last edited: