ДТ РАБОТИЛНИЦА

Регистрирайте безплатен акаунт днес, за да станете член! След като влезете, ще можете да участвате в този сайт, като добавяте свои собствени теми и публикации, както и да се свързвате с други членове чрез вашата лична пощенска кутия!

  • Здравейте, майстори на заваряването, кодирането и автомобилните технологии!

    Аз съм Тони Ангелчовски, създател на dtgarage.eu - вашата нова дигитална работилница. С визията за място, където можем да обменяме идеи, да се обучаваме и да растем заедно, dtgarage.eu събира любители и професионалисти от света на заваряването, автомобилите, IT и уеб кодирането.

    В dtgarage.eu, ние сме общност, която е готова да помага и подкрепя всеки свой член. Ние вярваме, че всеки от нас може да допринесе за развитието на тази платформа, независимо дали е професионалист или ентусиаст.

    Само една стъпка ви дели от това да станете част от нашата общност - регистрацията. Регистрирайте се сега и открийте света на dtgarage.eu - мястото, където можем да създаваме и растем заедно.

    Приключението започва тук. Добре дошли в DTGARAGE.EU!

миг маг МИГ/МАГ, Импулсно-MИГзаваряване

toni

Administrator
Staff member
МИГ/МАГ, Импулсно-MИГзаваряване

Типове MИГ/ MAГдъга


mig-mag1.png

Типове дъга за МИГ заваряване

mig-mag2.png

•Основните предимства на Импулсно-МИГ се постигат в областа на късата и капковидна дъга.
•Напрежението при Импулсно-MИГ заваряване със същия ток е по-високо, отколкото при областта на късата дъга.
•Модифицираната струйна дъга има две области: форсирана и въртяща струйна дъга.

Прехвърляне на къса дъга

•Материалът се прехвърля при ниски заваръчни параметри, чрез къса дъга между добавъчната тел и основния материал.
•Честотата на късата дъга варира между 50 -150 pcs, в зависимост отизползваната комбинация защитен газ/ добавъчна тел и използваните заваръчни параметри.
•При къса дъга( 1 -2 )токът
нараства и пада вкрая капката се
свива и откъсва( Пинч ефект)
•При отворена дъга( 3 -4 )
дължината на дъгата е1,0 -2,0 mm
•При къса дъга напрежението пада
до0 V и започва да нараства, вкрая на късатат дъга


mig-mag3.png

Прехвърляне на капковидна дъга

•При капковидно прехвърляне размерът на капката е по-голям от използваният диаметър на тела
•Добавъчният материал се прехвърля чрез къса и отворена дъга
•Големият диаметър и голямото количество пръски могат да бъдат избегнати
•Дъгата трябва да бъде достатъчно дълга, за да осигури откъсване на капката, преди контакта й със заваръчната вана
•Заварката, направена с по-високо напрежение не се препоръчва, заради опасността от липса на сплавяване, недостатъчен провар и подрязване
•Тези опасности ограничават употребата на капковидното прехвърляне.


mig-mag4.png

Прехвърляне на струйна дъга
•При струйна дъга добавъчният материал се прехвърля чрез дъга под формата на стотици капки в секунда без къса дъга.
•Струйната дъга е стабилна, без пръски, ефективна и има отличен кислородно почиствашeфект
•Богатите на аргон смесени газове са необходими за струйна дъга.
•За да постигнете струйна дъга, нивото на тока трябва да бъде над критичната стойност за прехвърляне на тока.
•Струйнодъговото прехвърлянене може да се използва при заваряване на тънки материали, заради високото ниво на тока.
•Заваряването в пространствено положение е невъзможно, освен при заваряване на алуминий.


mig-mag5.png

Област на модифицирана струйна дъга
•Модифицираната струйна дъга се базира на:
-високо напрежение на дъгата
-висока скорост на телоподаване( над23 m/min )
-силен заваръчен ток( > 400 A )
-голяма дължина на излаз( над25 mm )
-газ Ar 92% + 8%CO2 или специален газAr 65%+ He 26,5% + O2 0,5% + CO2 8%
Предимства и ограничения:
•Може да се изпозлва само с мека стомана, висока стойност
на заварен метали заваръчна енергия в плоска позиция
•Специалните стоманени телове са необходими при изискване
за голяма якост, Mn, Si високо легирани( термални загуби)
•Процесът основно се използва при механизирано и
роботизирано заваряване
•Заваряването е възможно само с водноохлаждани MИГ
бренери,газовата дюза също е водно охлаждана
•Заваряването е възможно само с MИГ машини,
които имат функция мек старт(старт15 m/min Заваряване24 m/min )


mig-mag6.png

mig-mag7.png



mig-mag8.png

mig-mag9.png

mig-mag10.png



mig-mag11.png


mig-mag12.png
 
Last edited:
mig-mag13.png

mig-mag14.png

mig-mag15.png

Дължина на дъгата при ъглово съединение

mig-mag16.png

Дължина на дъгатапри челни съединения

mig-mag17.png

Принцип наИмпулсно МИГ

mig-mag18.png

•При импулсното време, токът нараства до областта на струйна дъга
•Една капка тел/импулс се прехвърляв заваръчната вана
•Импулсите следват един друг при дадена честота( 30 -330 Hz ), в зависимост от използваната скорост на телоподаване
•Фоновият ток запазва дъгата активна, дъгата гори непрекъснато и почиства повърхността на основния материал( кислород)
•Дъгата остава активна, тъй като по време на импуслния ток импулсното напрежение е според настроените стойности( Импулсно напрежение& основно напрежение)


mig-mag19.png

mig-mag20.png

mig-mag21.png
 
Last edited:
mig-mag22.png

mig-mag23.png
Основни фактори на Импулсно -МИГ

mig-mag24.png

Предимства на Импулсно -МИГ

Заваряване без пръски
•Спокойна дъга
Малко вложена топлина, без деформации
•В сравнение с капковидна и струйна дъга
По –добри храктеристики при заваряване във всички позиции
•Al / неръжд.сплави
Продуктивност
•Оптимална област< 250 A
Добра форма на профила
•Вдлъбнат заваръчен профил
По-малко шупливост
•При алуминий/неръждаема стомана, в сравнение с МИГ
Тънки материали
•1,0 -6,0 mm
По-добър провар
•Възможност да влияете на провара
По-малко оксидиране
•Намаляванеобходимостта от полиране на неръждаемата стомана
Нови възможности
•Двоен импулс, намалява риска от шупливост, подобрява провара

ИМПУЛСНОТО-МИГ ЗАВАРЯВАНЕ
ПОВИШАВА КАЧЕСТВОТО НА
ЗАВАРКАТА И УВЕЛИЧАВА
ВЪЗМОЖНОСТИТЕ НА ЗАВАРЧИКА

Форма на профила

•ПриMИГ/ MAГзаваряване телта се топи чрез късо съединение между края на тела и заваръчната вана и това прави формата на профила изпъкнала.
•При Импулсно-MИГ заваряване телът се топи при отворена дъга, която е по-широка и дълга и това създава вдлъбната форма на заваръчния профил.

•Импулсната-MИГ дъга също обхваща двете страни на ръбовете на заваръчния профил по –добре от MИГ/ MAГ, това помага за ливкост на метала и заваримост на профила

mig-mag25.png

mig-mag26.png

mig-mag27.png

mig-mag28.png

mig-mag29.png

Смесени газове, на базата на аргон
•Процентът на смесените газове е различен при отделните производители
•Следните смеси защитен газ се използват основно при заваряване на неръждаема стомана:
EN 439-S M12+0,03 NO / 98%Ar + 2% CO2+ 0,03% NO
-за обща употреба
-зааустенитни, феритни и дуплексни неръждаеми стомани
-за заваряване с къса дъга, струйна дъга и Импулсно-МИГ заваряване
-Добро оцветяване след заваряване, по-малко почистване
EN 439-M13 / 98%Ar + 2% O2
-за аустенитни неръждаеми стомани
-за заваряване със струйна дъга
-за дебели неръждаеми стомани


Смесен газ Ar + He
•Процентът смес на защитния газ е различен за отделните потребители
•Смесеният газ на базата на хелий е по –скъп от аргоновия
•Дебитът на защитния газ трябва да бъде по -голям
•Хелият повишава температурата на дъгата и ливкостта на метала
•Следните смеси защитен газ се използват основно при заваряване на високолегирани неръждаеми стомани:
EN 439-M13 / Ar 69,0% + 30% He + 1% O2
Ar 68,5% + 30% He + 1,5% N2
Ar 69,5% + 30% He + 0,5% CO2

-за обща употреба
-за заваряване с къса дъга, струйна дъга и Импулсно-МИГ заваряване
-за аустенитни, феритни и дуплексни неръждаеми стомани
-позиционно заваряване, най –добра продуктивност и скорост на заваряване
-най –добро оцветявяане след заваряване, по-малко почистване
-добър провар


mig-mag30.png


Дебит на смесен газ Ar/ He
•Когато се използва смесен газ аргон/ хелий дебитомерът за защитен газ аргон отчита неправилни стойности.
•Причината за това е различният физичен състав на хелия от аргона.
•Стойността на дебита трябва да бъде коригирана със следните фактори:


mig-mag31.png

Дано съм бил полезен!?
 
Last edited:
Браво , колега ….. Много ти благодаря за изчерпателната тема !!! Доста полезно четиво , точно това ми трябваше …

👏👏👍👍
 
Моля , подготвил съм още теми за заваряване .
 
Top Bottom